برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

واکنش وزارت خارجه به عادی‌سازی روابط سودان با صهیونیست‌ها و پیشنهاد ''شرم‌آور'' آمریکا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
واکنش وزارت خارجه به عادی‌سازی روابط سودان با صهیونیست‌ها و پیشنهاد ''شرم‌آور'' آمریکا

ايسنا/ وزارت خارجه کشورمان در توييتي پيشنهاد آمريکا براي خارج کردن نام سودان از ليست تروريسم در ازاي دريافت مبلغي مشخص را "شرم‌آور" خواند.


به گزارش ايسنا، وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران روز شنبه در صفحه توييتري خود نوشت: ''اعلاميه کاخ سفيد در خصوص سودان نمي‌توانست از اين نمادين‌تر باشد. با دادن خون‌بهاي کافي و با بستن چشم‌هاي‌تان بر جنايات عليه فسطيني‌ها، از ليست سياه به اصطلاح "تروريسم" خارج خواهيد شد. واضح است که اين ليست نيز همانند نبرد آمريکا عليه تروريسم جعلي مي‌باشد. شرم‌آور است.''
دولت موقت سودان روز گذشته اعلام کرد که با عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي موافقت کرده است.
مقامات آمريکا و سودان درصدند به توافق حذف نام سودان از ليست آمريکايي کشورهاي حامي تروريسم دست يابند و احتمالا ظرف روزهاي آينده اعلام خواهد شد. دونالد ترامپ رئيس‌جمهوري آمريکا تصميم خود براي خروج سودان از اين ليست را به کنگره اعلام کرده است.
ترامپ، نيز توييت کرد، دولت سودان با پرداخت ۳۳۵ ميليون دلار به عنوان غرامت به قربانيان آمريکايي و خانواده‌هايشان موافقت کرده است.
عبدالله حمدوک، نخست وزير سودان روز چهارشنبه اعلام کرد که حذف نام کشورش از فهرست کشورهاي حامي تروريسم به نهادهاي کشور و شهروندان سوداني که طي دهه‌ها از برخي حقوق و خدمات به دليل تحريم‌ها محروم بودند، نفع مي‌رساند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر