logo

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب به شورای عالی امنیت ملی

منبع
برنا
بروزرسانی
پیشنهاد یک اصلاح‌طلب به شورای عالی امنیت ملی

برنا/ نماينده مجلس دهم گفت: به نظر من دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي مي تواند به موضوع موانع مشارکت مردم ورود کند و نتيجه بررسي را در اختيار مقام معظم رهبري بگذارد.
 
«احمد مازني»، نماينده مجلس دهم، در گفت و گو با برنا در رابطه با لزوم تعامل و گفت و گوي ملي در شرايط فعلي کشور گفت: گفتگوي ملي چاره دردهاي مزمن جامعه ما است. از زمان طرح موضوع گفتگوي ملي در مجلس دهم بسياري از صاحب نظران جناح هاي مختلف با اين طرح اعلام همراهي و بر ضرورت آن، تاکيد کردند.

او تصريح کرد: البته اين طور نيست که الزامات گفت و گوي ملي در کشور فراهم نشده باشد و گام هايي براي آغاز آن هم برداشته نشده باشد؛ اکنون نشست منظم شوراي گفت و گوي ملي برقرار است و افرادي از اصلاح طلبان و اصول گرايان در جلسات منظم شوراي گفتگوي ملي شرکت مي کنند البته اين جلسات غير رسمي است و اعضا آن از جناح خاصي نمايندگي ندارند.

اين نماينده مجلس دهم با تاکيد بر اينکه اقدامات جدي تري براي محقق شدن گفت و گوي ملي نياز است، اضافه کرد: به نظر من اقداماتي انجام شده اما کافي نيست. من فکر مي کنم دايره گفتگوي ملي بايد توسعه پيدا کند و از سوي احزاب و شخصيت هاي سياسي، اجتماعي و ارکان نظام به رسميت شناخته شود. در مجلس دهم نيز جلساتي تحت عنوان مجمع گفتگوي ملي برگذار مي شد که اميدوارم، عقلاي مجلس يازدهم و هيات رئيسه اين مجلس، نسبت به احيا و استمرار اين جلسات اقدام کنند.

مازني افزود: براي برون رفت از معضلات اقتصادي، اجتماعي گفتگوي درون گفتماني هاي مختلف سياسي و اجتماعي، بايد شکل بگيرد.

او در رابطه با مشکلاتي که احزاب در حال حاضر با آن رو به رو هستند تصريح کرد: قطعا براين باورم که جامعه مدني و مردم از جهات بسياري از احزاب جلوتر هستند اما احزاب هم از مشکلات دروني و بيروني، رنج مي برند.

مازني اضافه کرد: مشکل بيروني احزاب کم توجهي بخشي از حاکميت به ساز و کار حزبي در اداره کشور است؛ در حالي که نظام دموکراتيک بدون حزب ابتر است. مجلس بايد قانون انتخابات را بر اساس نظام حزبي اصلاح کند.

او با بيان اينکه احزاب نياز به سازماندهي فوري دارند، افزود: مشکل دروني احزاب فقدان اعتماد به نفس و ضعف آموزش مديريت حزبي در کشور و نيز وجود احزاب متعدد است. به نظر من دو جريان اصلي کشور  بايد احزاب متعدد را در دو جبهه بزرگ با فراکسيون هاي متعدد سازمان دهي کنند، از طرف ديگر هم حاکميت و احزاب نياز به خانه تکاني در گفتمان اداره کشور دارند.

او با تاکيد براينکه انتخابات آينده و کانديداهاي 1400 بايد گفتمان جديدي مطرح کنند، گفت: بايد برآيند کانديداها و تصميم گيران در انتخابات آتي مطالبات جديد مردم باشد و براساس زمان و خاستگاه جامعه متحول شود، بنابراين کانديداهاي متعدد به شرطي مورد اقبال مردم قرار مي گيرند که حرف تازه اي بزنند چراکه مردم از حرف هاي تکراري، خسته هستند.

مازني با اشاره به ميزان مشارکت مردم در انتخابات اسفند 98 تاکيد کرد: نظام جمهوري اسلامي بر دو پايه اسلاميت و جمهوريت استوار است. کاهش ميزان مشارکت مردم در انتخابات هم به جمهوريت نظام آسيب مي زند هم به اسلاميت نظام چرا که وقتي رضايت عمومي حاصل نشود و عملکرد مسئولين باعث قهر مردم از صندوق راي شود، حمل بر ناکارآمدي مسئولين مي شود و در پس آن هم، نااميدي مردم وجود دارد، بنابراين دست اندرکاران انتخابات بايد دلايل کاهش مشارکت مردم در انتخابات ۹۸ را بررسي کنند. در اين زمينه فرافکني هم نبايد صورت بگيرد و واقعا از طرق علمي و بي طرفانه، آسيب شناسي نياز است.

نماينده مردم تهران در مجلس دهم اضافه کرد: مسئولين اداره کشور در سطوح عالي رتبه بايد راه حل هاي صاحب نظران را بپذيرند و در انتخابات رياست جمهوري ۱۴۰۰ از تکرار روش هاي نادرست بپرهيزند. بايد هر کس به اندازه سهمش در بروز مشکلات از مردم عذرخواهي و رويه هاي غلط را اصلاح کند.

مازني ادامه داد: به نظر من دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي مي تواند به موضوع موانع مشارکت مردم ورود کند و نتيجه بررسي را در اختيار مقام معظم رهبري بگذارد، هم چنين شخصيت هاي موثر هم در اين مسير با مردم سخن بگويند و راهبردهاي اصلاح امور را با مردم، مطرح کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر