برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

فعال اصلاح‌طلب: عده‌ای مخالف خوشبختی ملت هستند

منبع
ايلنا
بروزرسانی
فعال اصلاح‌طلب: عده‌ای مخالف خوشبختی ملت هستند

ايلنا/ يک فعال سياسي اصلاح طلب با بيان اينکه عده‌اي مخالف خوشبختي ملت هستند، گفت: برخي از تندروهاي اصولگرا حتي به قيمت از دست رفتن کشور،‌ مي‌خواهند رقيبشان را از سر راه بردارند.

داريوش قنبري در گفت‌و‌گو با ايلنا در خصوص انتخابات آمريکا و پمپاژ نااميدي از سوي برخي از جناح‌ها به مردم، اظهار کرد: يک ائتلاف نانوشته‌اي بين تندروهاي طيف راست و محافظه کاران آمريکا وجود دارد که در کارشکني‌هايي که در مسير برجام صورت گرفت، اين ائتلاف نانوشته را مشاهده کرديم. يعني همزمان با کارشکني‌هاي ترامپ در آمريکا و خروج از برجام شاهد اين بوديم که عده‌اي در داخل ايران هم بحث دلواپسي نسبت به برجام را مطرح کردند و به برجام مي‌تاختند و در مسير اجراي برجام در داخل کشور سنگ اندازي مي‌کردند. آنها که در مسير کارهاي دولت کارشکني مي‌کردند، در نهايت با خروج آمريکا از برجام به هدفشان رسيدند. هدفشان اين بود که برجام را به سندي که خاصيت ندارد تبديل کنند و از اين طريق قصد داشتند بر رقيب خود بتازند.

اين فعال سياسي اصلاح طلب گفت: اخيراً اظهارات يکي از صاحبنظران طيف راست را مشاهده کردم که صراحتاً اين بحث را مطرح کرده بود که اگر مذاکره با آمريکا از سوي اصولگراها باشد موجه است اما اصلاح‌طلبان نبايد مذاکره کنند. اين موضوع نشان دهنده اين است که آنچه که براي اصولگرايان مهم است دعواهاي جناحي است و مسائل ملي براي يک طيف خاصي از جريان راست در درجه دوم اهميت قرار دارد و منافع ملي از نگاه آنها جايگاهي ندارد. اين يک انحرافي است که در طيف راست نسبت به منافع ملي شکل گرفته و قطعاً براي آينده کشور بسيار خطرناک خواهد بود.

قنبري اضافه کرد: در مجموع اين موضوعات نشان دهنده اين است که گروه تندرو در جريان اصولگرا راهشان را از ملت ايران جدا کرده‌اند و بر طبل ديگري مي‌کوبند و شادي و غم و غصه‌شان نيز با مردم متفاوت است.

وي بيان کرد: زماني که برجام به نتيجه رسيد و کشور به سمت آرامش مي‌رفت، اين افراد اعلام دلواپسي کردند و زماني که برجام با مشکل مواجه شد، خوشحال شدند و در حال حاضر هم نگران هستند که مبادا با پيروزي بايدن، آمريکا به برجام بازگردد چراکه ظاهراً‌ بازگشت آمريکا به برجام براي آنها سازگاري ندارد.

نماينده مردم ايران در مجلس هشتم افزود: براي آن گروه تندرو مهم نيست که اين جنگ اقتصادي که ميليون‌ها قرباني در داخل کشور داشته به مراتب از يک جنگ نظامي خسارات و خرابي‌‎هايش بيشتر است.

قنبري اظهار کرد: به هر حال ميليون‌ها نفر در دو سه سال اخير به دليل تحريم‌ها شغلشان را از دست دادند، ميليون‌ها نفر به گرسنگي کشيده شدند و هزاران خانواده فروپاشيدند، ظاهراً براي يک طيفي در داخل کشور نه تنها داراي اهميت نيست بلکه اگر برايشان مقدور باشد به قيمت پيشبرد منافع جناحي خود حاضر هستند سختي‌هاي بيشتر نيز سر ملت ايران بيايد؛ جاي افسوس دارد که اين افراد را ايراني تلقي کرد.

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب با بيان اينکه عده‌اي مخالف خوشبختي ملت هستند، گفت: طبيعي است در هر جامعه‌اي سلايق مختلفي در حوزه سياست وجود دارد اما اين سلايق مختلف سياسي در منافع ملي با يکديگر اشتراک دارند. در واقع اختلاف سلايق تا جايي محترم است که در راستاي پيشبرد منافع ملت باشد؛ وقتي يک اختلاف سليقه‌اي در مقابل ملت شکل بگيرد و با منافع ملي تقابل داشته باشد، مي‌توان گفت براي آن کشور يک خطر جدي از درون است. به نظر من يکي از مهمترين تهديداتي که در داخل کشور عليه منافع کشور و تماميت ارضي وجود دارد، خطر کوتاه فکري بعضي از محافظه کاراني است که فقط منافع جناحي را مي‌بينند و حاضر هستند همه چيز را قرباني منافع جناحي کنند.

عضو شوراي مرکزي حزب مردم سالاري بيان کرد: در همه کشورها در مجموع، حزب‌گرايي براي پيشبرد منافع ملي شکل مي‌گيرد و اين انحرافي که در کشور ما شکل گرفته اگر اصلاح نشود، خطر اين انحراف از تهديدات خارجي بيشتر است و اساساً اين خطر مي‌تواند کشور را به سمت بحران‌ها پيش ببرد.

قنبري در پايان گفت: در داخل جريان اصولگرا بايد با اين طيف مقابله شود. به هر حال در ميان اصولگرايان افرادي زيادي هستند که منافع ملي برايشان ارزش دارد و اين اشخاص نبايد اجازه دهند که طيف تندرو و افراطي منافع ملي را به بازيچه بگيرند و در مقابل منافع ملت بايستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر