برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

خطیب‌زاده جواب لفاظی الجبیر را داد

منبع
فارس
بروزرسانی
خطیب‌زاده جواب لفاظی الجبیر را داد

فارس/ سعيد خطيب زاده سخنگوي دستگاه ديپلماسي جمهوري اسلامي ايران امشب (پنجشنبه) در واکنش به توئيت عادل الجبير وزير مشاور در امور خارجي عربستان در توئيتي نوشت: براي چندين دهه، وهابيت - پرورش يافته قدرت‌هاي استعماري - منبع تعصب کور، نفرت و تروريسم در منطقه ما و فراتر از آن بوده است.

واقعيت: همه گروه‌هاي تروريستي در منطقه ما آموزش ‌ديده مدارس تحت حمايت مالي عربستان سعودي هستند.

خطيب زاده اضافه کرد: هيچ ميزاني از ابهام‌آفريني توسط سعودي‌ها نمي‌تواند اين واقعيت کريه را پنهان کند. جنايات در يمن و پرونده بدنام خاشقچي برخي از ديگر شيرين‌کاري‌هاي آن‌هاست.

تازه‌ترين مورد: ايستادن دوشادوش حامي اصلي تروريسم دولتي [اسرائيل]  عليه فلسطيني‌ها.

وي تصريح کرد: سعودي‌ها بايد اين رويه را تغيير دهند. سياست تنش‌آفريني ديگر قابل تداوم نيست.

«عادل الجبير» وزير مشاور در امور خارجه عربستان، شامگاه روز (سه‌‌شنبه)، به اظهارات اخير «محمد جواد ظريف» وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران درباره ترور شهيد «محسن فخري‌زاده» دانشمند هسته‌اي ايران واکنش نشان داد.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران شامگاه روز دوشنبه در صفحه اينستاگرامش با ارائه دو نمودار به تشريح کارزار ضد اطلاعاتي و جنگ رواني عليه ايران پرداخته و نوشته بود: «سفرهاي سراسيمه پامپئو به منطقه، ملاقات‌ سه جانبه در عربستان و بيانيه‌هاي نتانياهو همگي نشانگر اين توطئه است که متأسفانه در روز جمعه در اقدام بزدلانه تروريستي و شهادت يکي از مديران برجسته کشور متبلور شد؛ اما همزمان با اين اقدام تروريستي، کارزار ضداطلاعاتي و جنگ رواني هدايت شده از سوي همين محور اهريمني آغاز شد، به اين اميد واهي که برنامه پليد پامپئو، نتانياهو و بن سلمان براي تشنج آفريني کامل شود».

الجبير در حساب کاربري در توئيتر در واکنش به اظهارات ظريف نوشت: «به نظر مي‌رسد که نااميدي، باعث شده، جواد ظريف وزير خارجه ايران عربستان سعودي را سرزنش کند و آن را مسبب آنچه در ايران جريان دارد، بداند و به آن متهم کند».

اين وزير سعودي در ادامه با کنايه گفت که شايد هنگام وقوع سيل و زلزله نيز ايران، عربستان سعودي را متهم کند.

او در ادامه مدعي شد «ترورها را به هيچ شکلي تأييد نمي‌کنيم و اين جزء سياست‌هاي عربستان سعودي نيست»؛ با اين حال او در ادامه با اتهام‌زني به ايران ادعا کرد که نظام اين کشور «مبتني بر ترور» است.

وزير مشاور عربستان سعودي همچنين، با ذکر ادعايي بي‌اساس مدعي شد که رفتار  ايران باعث شده است، بسياري از مردم عربستان سعودي کشته شوند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر