برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

حرف‌های محسن رضایی بوی انتخابات می‌دهد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
حرف‌های محسن رضایی بوی انتخابات می‌دهد

ايسنا/ دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: همه نيروهاي انقلاب بايد در دولت آينده حضور داشته باشند، نه اينکه يک برادر حزب‌اللهي رييس جمهور شود و بيايد بگويد من تيم خودم را دارم و با هر کسي نمي‌توانم کار کنم.

به گزارش ايسنا، محسن رضايي، در همايش روسا و دبيران استان‌هاي شوراي ائتلاف نيروهاي انقلاب گفت: نياز بود اين حرکت زودتر شکل مي‌گرفت و ان‌شاءالله دوستان اين صفوف را براي آينده فشرده‌تر کنند. ۱۰ سال آينده يکي از دهه‌هاي طوفاني انقلاب خواهد بود.

وي با بيان اينکه من اسم دهه آينده را دهه سرنوشت گذاشته‌ام، اظهار کرد: البته جنس حوادث دهه آينده با دهه اول انقلاب متفاوت است؛ آن زمان بحث کودتا و ترور و جنگ مطرح بود. دهه آينده مشکلات اقتصادي و نفوذ و جنگ نرم و تهديدات زيستي و تغيير اقليم از رويدادهاي مهم است. و لذا سختي شرايط و اهدافي که انقلاب دنبال مي‌کند، مشابه همان دهه اول است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: اينکه مي‌گويند دموکرات‌ها آمده‌اند و اظهاراتي از اين قبيل، بچه‌هاي انقلاب و مردم فريب اين تبليغات را نمي‌خورند. بايد امريکا را وادار کنيم که به تعهدات خود عمل کند. ولي خودمان را براي شرايط سخت‌تر و کارهاي بزرگ‌تر آماده کنيم.

رضايي تاکيد کرد: دوران اينکه هر دولتي آمده فرمان را به دست گرفته و هر طور خواسته کشور را اداره کرده، به سر آمده. دوران کوچک کردن ايران به پايان رسيده. دوران خودسانسوري ما هم بايد پايان پيدا کند.

رضايي با بيان اينکه اقدامات چند دولت اخير، دادِ مردم را بلند کرده، تصريح کرد: مردم مي‌گويند نظام براي ما فکري بکند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: علاوه بر اينکه مشکل معيشت، مسکن و تورم وجود دارد، بي‌اعتنايي به مردم در ادارات و نگاه ارباب- رعيتي به آن‌ها تشديد شده و در حالي که انقلاب با آن روحيات خداحافظي کرده بود دارد دوباره برمي‌گردد.

رضايي ادامه داد: دشمنان مي‌خواهند تکليف ما را تعيين کنند؛ ما هم بايد تکليف آن‌ها را مشخص کنيم و قيامي را در چارچوب گام دوم انقلاب رقم بزنيم.

وي با بيان اينکه در دهه پيش رو بايد الگوي اسلامي- ايراني پيشرفت را پايه‌گذاري کنيم، تصريح کرد: بايد الگوي اسلامي اقتصادي، فرهنگي شهرسازي را پايه‌ريزي کنيم.

استاد دانشگاه امام حسين(ع) با بيان اينکه نيروهاي انقلاب با همه قدرت بايد به ميدان بيايند، تصريح کرد: دولت آينده بايد کارآمدترين دولتي باشد که در طول انقلاب روي کار آمده است. همه نيروهاي انقلاب بايد در دولت آينده حضور داشته باشند، نه اينکه يک برادر حزب‌اللهي رييس جمهور شود و بيايد بگويد من تيم خودم را دارم و با هر کسي نمي‌توانم کار کنم. بعد هم مجلس براي هماهنگي با دولت نمي‌تواند اکثر وزراي پيشنهادي او را رد کند، مجبور مي‌شويم چهارسال با يک دولت ضعيف کنار بياييم و آن را تحمل کنيم.

وي با بيان اينکه دولت آينده بايد کشور را ۲۰ سال جلو بيندازد، گفت: دولت آينده بايد طوري عمل کند که دشمن تا ۳۰ سال آينده مايوس شود و نتواند در مقابل ملت ما دست به کارشکني زند.

رضايي با بيان اينکه اين دوره آرايش نيروهاي انقلاب بسيار مهم است، تصريح کرد: ديگر در قالب جناح و حزب نمي‌توانيم کار کنيم؛ امروز به حرکتي شبيه بسيج دوران انقلاب نياز داريم تا با تشکيل دولت آينده، هم از عقب‌ماندگي‌ها عبور کنيم، هم آينده انقلاب را بيمه کنيم.

وي افزود: خوشبختانه بيانيه گام دوم، مانيفست اين حرکتي است که بايد انجام شود که خدا آن را به رهبر انقلاب الهام کرد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: چندماه بعد از اينکه ترامپ به عرصه آمد، رهبر انقلاب هم با بيانيه گام دوم به مقاومت فعال و مبارزه با اين حرکت دشمن برخاستند و قيام شروع شد. سرآغاز آن هم مبارزه با فساد بود که در قوه قضاييه شروع شد. بعد تشييع ميليوني برادر عزيزمان حاج قاسم بود که بعثت عظيمي را شکل داد. بعد هم تشکيل مجلس انقلابي، ادامه اين قيام بود.


رضايي با بيان اينکه شرايط امروز مثل سال ۵۶ است، گفت: سال ۵۶ نهضت امام آرام آرام شروع شد و خيلي‌ها خبر نداشتند و يا باور نداشتند. ابتدا هسته‌هاي کوچک شکل گرفت و در سال بعد يعني ۵۷ زد و خوردها شروع شد تا اينکه ۲۲ بهمن جمعيت عظيمي به ميدان آمد. دفاع مقدس هم اينطور بود؛ ابتدا جمعيت کمي به جبهه اعزام شد تا اينکه در عمليات‌هاي بعدي، مردم به جبهه‌ها هجوم بردند.

وي با اشاره به برخي شعارها مبني بر رفع تحريم‌ها، گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند بايد طرف را وادار به رفع تحريم کنيم، اما مسئله اصلي اين است که بدانيم دشمن تحريم را با خوش بيني رفع نخواهد کرد و ما بايد با ابزار مناسب تحريمها را خنثي و آن‌ها را عقب بزنيم.

رضايي يکي از مسائل اصلي کنوني کشور را موضوع اقتصاد و تحريم دانست و گفت: نقدينگي مسئله مهمي است که طي سه سال آينده دو برابر مي‌شود، يعني طي سه سال، اندازه ۵۰ سال پول منتشر مي‌شود. اين درياي عظيمي است که وارد اقتصاد کشور خواهد شد. آيا همين مقدار توليد افزايش مي‌يابد تا قيمت‌ها کنترل شود؟ از طرفي ده سال است رشد سرمايه‌گذاري ما منفي شده و اين موضوع فوق‌العاده خطرناک است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام، کاهش ارزش پول ملي را مورد اشاره قرار داد و گفت: بايد براي همه اين مشکلات فرمول پيدا کرد.

رضايي، مسئله دوم را موضوع امنيت دانست و سومين موضوع را «انتقال بين نسلي» دانست و گفت: يعني نسل اول و دوم انقلاب تا ۱۰ سال آينده بيشتر نمي‌توانند نقش‌آفريني داشته باشند. در چنين شرايطي نسل سوم و چهارم انقلاب مي‌خواهد در دهه‌اي که سخت‌ترين دهه انقلاب است، امور را در دست بگيرند. اين موضوع مهمي است که بايد آن‌ها را توانمند و اماده پذيرفتن مسؤليت ها نمود.

رضايي با بيان اينکه بايد طي بيست سال گذشته انتقال بين نسلي انجام مي‌شد، اظهار کرد: وقتي نمانده است و حالا که اين موضوع از بيست سال قبل شروع نشده، بايد در همين ۱۰سالي که نسل اول و دوم مي‌توانند نقش‌آفريني کنند انجام شود.

وي در ادامه گفت: در همه اين مسائل مهمي که ذکر شد، هم تهديد وجود دارد هم فرصت. در اقتصاد و موضوع نقدينگي اگر مردم اطمينان کنند که توليد راه مي‌افتد پولهاي خود را به سمت سرمايه‌گذاري سوق مي‌دهند و دارايي‌هاي غير مولد، مولد مي‌شود.

رضايي مشکلات بورس را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: چقدر تذکر داديم که موضوع بورس را با حساب وکتاب مديريت کنيد و بايد پولي که وارد بورس مي‌شود، از آن طرف بايد منجر به توليد شود، اما اين پول آمد و آنقدر دور خود چرخيد که بورس را به اين روز انداخت. همه اين مسائل، فرصت هستند اما مديريت بد، آن‌ها را تبديل به مشکل کرده است.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: در موضوع تهديد اسراييل هم براي ما فرصت وجود دارد، چرا که ما از ۳۰ سال قبل در منطقه کار مي‌کنيم و عراق و سوريه و يمن و چند کشور ديگر را به محور مقاومت آورده‌ايم، کافي است که يک يک کشور ديگر به اين محور اضافه شود؛ طومار اسراييل پيچيده مي‌شود.

وي درباره فرصت‌هايي که در موضوع انتقال بين نسلي وجود دارد، گفت: امروز هم مي‌شود همان حسن باقري‌ها را شناسايي کرد. افرادي را مي‌توان يافت که در مدتي کوتاه، رهِ صدساله را يک‌شبه طي کنند.

رضايي با تأکيد بر وجود دو عنصر تهديد و فرصت در مسائل پيش روي کشور، تصريح کرد: چنانچه تهديدها بر فرصت‌ها غلبه کنند، يک حالت براي کشور پيش مي‌آيد و اگر فرصت‌ها بر تهديدها غلبه کند، اوضاع به شکلي ديگر رقم مي‌خورد؛ اگر فرصت‌ها بر تهديدها غلبه کند، ايران بزرگ اقتصادي شکل مي‌گيرد، يعني اتحاديه آسياي جنوب غربي آسيا از ۱۵،۱۶ کشور همسايه و بيست و پنج کشور منطقه با هشتصد ميليارد دلار تجارت تشکيل خواهد شد که در اين بلوک، پول ايران اعتبار خود را پيدا مي کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر