logo
برگزیده
سیاسی

۴ کاندیدای حزب اصلاح طلب اعتماد ملی در انتخابات ۱۴۰۰

منبع
تابناک
بروزرسانی
۴ کاندیدای حزب اصلاح طلب اعتماد ملی در انتخابات ۱۴۰۰

تابناک/ يک عضو حزب اعتماد ملي گفت: فلسفه تشکيل احزاب، دفاع و حمايت از حقوق ملت است وقتي يک حزب نمي‌تواند از حقوق خود و دبير کل خود دفاع کند چه انتظاري مي رود تا از حقوق ملت دفاع کند. 

«محمد جواد حق شناس»، عضو حزب اعتماد ملي و فعال سياسي اصلاح طلب، در رابطه با استعفاي مهدي کروبي از سمت دبيرکلي حزب اعتماد ملي گفت: اصرار بر اين تخلف با استفاده از ماده ۱۰ احزاب، از کجا ناشي مي‌شود. فلسفه تشکيل احزاب، دفاع و حمايت از حقوق ملت است وقتي يک حزب نمي‌تواند از حقوق خود و دبير کل خود دفاع کند چه انتظاري مي رود تا از حقوق ملت دفاع کند؟
او افزود: استدلال شوراي مرکزي اين است که در بحث اصلي يعني اهداف و بحث دفاع از حقوق ملت، حرکت در چهارچوب قانون اساسي رويکرد ما باشد. وقتي در اين بحث کميسيون ماده ۱۰ تخلف آشکار کرده و برخلاف قواعد روشن بي هيچ ضابطه و دليلي، چنين نظري داده سوال اصلي اين است که چرا بايد چنين نظري بدهد؟! اصرار بر استعفاي کروبي محل بحث و مورد اشکال است.
حق شناس اضافه کرد: حزب اعتراض کرده و اين اعتراض را قانوني هم مطرح کرده است، شکايتي صورت گرفته و بايد تکليف اين شکايت روشن شود تا ما پاسخ مقتضي دريافت نکرده ايم طبيعتا نبايد خودمان از اين رويکرد استقبال کنيم.
او تاکيد کرد: از نظر حزب کروبي همچنان دبيرکل است. اعتراض حزب در جايگاه حقوقي و شکايت اين افراد به ديوان عدالت مطرح است و بايد منتظر رسيدگي قانوني باشيم.
اين عضو حزب اعتماد ملي با اشاره به جلسه اخير حزب اعتماد ملي و تصميم گيري در مورد کانديداي ۱۴۰۰ گفت: دفتر سياسي حزب پيشنهاداتي مطرح کرده است. در دفتر سياسي تصويب شده بود که حزب در انتخابات فعال و مشارکت حداکثري داشته باشد و به نوعي کانديداي حزبي داشته باشد. در اين خصوص که حزب با چه تعداد کانديدا حضور داشته باشد بحث و قرار بر اين شد که در جلسه شوراي مرکزي، بهمن ماه که سه هفته بعد تشکيل مي شود، حزب وارد مصاديق شود.
او در پايان گفت: در بررسي هاي صورت گرفته در دفتر سياسي تعداد ۴ نفر از افراد شوراي مرکزي که واجد شرايط هستند تاييد شدند و من، حضرتي، افشاني و اميني مطرح شديم.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره