logo
برگزیده
سیاسی

انجام موفقیت‌آمیز انهدام اهداف در شب توسط بالگردهای هوانیروز

منبع
ايرنا
بروزرسانی
انجام موفقیت‌آمیز انهدام اهداف در شب توسط بالگردهای هوانیروز

ايرنا/ يگان هاي واکنش سريع و بالگردهاي هجومي ارتش براي نخستين بار در شب عمليات هلي برن و اجراي آتش در سواحل دريا و انهدام اهداف ثابت و متحرک را با موفقيت انجام دادند.

به گزارش روز چهارشنبه در روابط عمومي ارتش، بالگردهاي هجومي که به تازگي به سيستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده اند براي نخستين بار در شب عمليات هلي برن و اجراي آتش در نوار ساحلي را با موفقيت در جريان رزمايش اقتدار ۹۹ نيروي زميني ارتش انجام دادند.
در اين بخش از رزمايش که شب گذشته انجام شد، بالگردهاي هجومي ۲۱۴ که اخيرا به سيستم پرواز در شب مجهز و مسلح شده اند، توانستند عمليات هلي برن شبانه و پشتيباني آتش نزديک از يگان ها را در ساحل با موفقيت انجام دهند و نيروهاي مخصوص و واکنش سريع ارتش را به سرعت در مناطق مورد نظر گسترش دهند.
اين عمليات براي نخستين بار در راستاي ارتقاء توان رزمي و به منظور ارزيابي و مهارت و جسارت خلبانان در ماموريت‌هاي پرواز در شب با بهره گيري از تجهيزات و تسليحات نوين بومي و ايراني اجرا شد.
امير سرتيپ دوم يوسف قرباني فرمانده هوانيروز ارتش، اين عمليات را اقدامي کم نظير در  منطقه و فرامنطقه عنوان کرد و ابتکار عمل و آموزش تاکتيک‌هاي نوين به خلبانان و اقدام هماهنگ با يگان‌هاي واکنش سريع را  اميدوار کننده و موجب ارتقاء آمادگي هوانيروز دانست.

رزمايش اقتدار ۹۹ نيروي زميني ارتش روز سه شنبه با هدف ارزيابي ميزان آمادگي رزمي يگان‌هاي نيروي زميني ارتش در مقابله با تهديدها و انتقال سريع نيروها از مناطق سرزميني به منطقه ماموريت برابر طرح‌هاي پيش بيني شده در سواحل مکران آغاز شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر