برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

مقام دولت اوباما: بایدن از سیاست‌های ترامپ ضد ایران استفاده می‌کند

منبع
فارس
بروزرسانی
مقام دولت اوباما: بایدن از سیاست‌های ترامپ ضد ایران استفاده می‌کند

فارس/ يکي از مقام‌هاي سابق کاخ سفيد در دوران رياست‌جمهوري «باراک اوباما» گفته «جو بايدن»، رئيس‌جمهور منتخب آمريکا از سياست‌هاي «دونالد ترامپ» عليه چين، کوبا و ايران به عنوان اهرم فشار جهت اخذ امتيازات بيشتر استفاده خواهد کرد.

«برت بروئن»، ديپلمات اسبق آمريکايي و از مقام‌هاي سابق کاخ سفيد در دوران رياست‌جمهوري «باراک اوباما» در مصاحبه با نشريه فارن‌پاليسي گفت: «شاهد خواهيم بود بايدن تلاش خواهد کرد از برخي از مواضع افراطي که ترامپ عليه چين، ايران و کوبا به کار گرفت براي اخذ امتيازات بيشتر استفاده مي‌کند تا بتواند ادعا کند که توافقش، توافق اوباما نيست و سياست خارجي‌اش با او متفاوت است.»

فارن‌پاليسي درباره سياست جو بايدن در قبال ايران نوشته همان‌طور که ترامپ به وعده‌اش براي خروج از برجام عمل کرد جو بايدن هم گفته که ديپلماسي با تهران را از سر خواهد گرفت. 
دولت ترامپ بعد از خروج از توافق هسته‌اي برجام تحريم‌هاي فراواني عليه ايران اعمال کرده. دولت او روز جمعه در واپسين روزهاي حضور در قدرت تحريم‌هاي جديدي عليه ايران اعمال کرد.

بايدن قبل از پيروزي در انتخابات رياست‌جمهوري در يادداشتي در سي‌ان‌ان نوشته بود: «من مسير معتبري براي بازگشت ديپلماسي با ايران به تهران پيشنهاد خواهم کرد. اگر ايران به پايبندي موشکافانه بازگردد، آمريکا به عنوان نقطه آغازي براي مذاکرات متعاقب، به اين توافق بازخواهد گشت.»
با آنکه جو بايدن گفته به توافق هسته‌اي با ايران برمي‌گردد، اظهارات او و تيمش درباره روند اين بازگشت و ارتباط آن با مذاکرات متعاقبي که گفته شده هدف آن «قوي‌تر و طولاني‌تر کردن» برجام است هنوز چندان روشن نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر