برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

امیرآبادی: روحانی جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته است

منبع
خانه ملت
بروزرسانی
امیرآبادی: روحانی جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته است

خانه ملت/ عضو کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت:اين گونه رفتارها و اظهارات از شخص دوم کشور بيانگر به حاشيه راندن مسائل و يا عدم پاسخگويي است. من با گوش دادن به سخنان رئيس‌جمهور فکر کردم، در حال انجام تبليغات انتخاباتي است، يک نفر به وي بگويد، هشت سال دولت تمام شد و ديگر براي مردم کاري انجام بدهد.
 
احمد اميرآبادي فراهاني عضو کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 1400 مجلس  در واکنش به اظهارات ديروز رئيس‌جمهور درباره افزايش ميزان وابستگي بودجه به نفت توسط مجلس و عدم اطلاع نمايندگان از عمل جمع و تفريق گفت: متاسفانه رئيس جمهور در اظهاراتي توهين‌آميز به وکلاي ملت ايران اعلام کرده، نمايندگان به نوعي جمع و تفريق را نمي‌دانند. مشکل رئيس‌جمهور اين است که همين جمع و تفريق را در کلاس اول ياد نگرفته زيرا اگر بلد بود، بايد اکنون حقيقت را متوجه مي‌شد.

وي ادامه داد: مجلس رانت ارز 4200 توماني را که رئيس‌جمهور و معاون اول وي طي چند سال اخير در اختيار عده‌اي خاص مانند پسرخاله‌ها، دختر وزير، فلان مقام دستگاه اجرايي و ... قرار داده بودند را تفريق کرده و مابه‌التفاوت آن را جمع و در جيب مردم ريخته است. نمايندگان مجلس جمع و تفريق را خوب بلد هستند و اين دولت است که بايد پاسخگوي ريختن درآمدهاي ارز ۴۲۰۰ توماني به جيب ۱۲۰ نفر در کشور باشد.

*سود رانت ارز 4200 توماني در جيب اقوام و دوستان آقايان

عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح کرد: دولت براي واردات مرغ ارز 4200 توماني را تخصيص داده و اين يعني بايد هر کيلو مرغ به قيمت يک و نيم دلار و يا  حدود ۸ هزار تومان محاسبه و به دست مردم برسد اما در اين چند سال کدام يک از شهروندان مرغ را با اين قيمت خريداري کرده است؟ در صورتي که مردم مرغ را حتي کيلويي 35 هزار تومان هم خريداري کرده‌اند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس ضمن تاکيد براينکه نمايندگان امسال در بودجه کار بزرگي را انجام داده اند، بيان کرد: آقايان در اين چند سال ارز 4200 توماني را تنها در اختيار افرادي که با آنها ارتباط حزبي يا گروهي داشته و يا از خويشاوندان و اقوامشان بوده‌اند، قرار داده‌اند و اين افراد هم يا کالا به کشور وارد نکرده و يا کالاهاي وارد شده را با قيمت بسيار بالا در بازار فروخته‌اند.

اميرآبادي‌فراهاني تاکيد کرد: اگر رئيس‌جمهور اين جمع و تفريق را بلد است که بله ما نمايندگان اين جمع و تفريق را بلد نيستيم، ما تنها اين جمع و تفريق را بلديم که از جيب رانت‌خواران کم و تفريق کرده و به جيب مردم مستضعف و محروم بريزيم.

عضو کميسيون تلفيق لايحه بودجه سال 1400 مجلس با اشاره به تاکيد مقام معظم رهبري بر همدلي قوا گفت: متاسفانه اين گونه رفتارها و سخنان رئيس جمهور وحدت نمي‌آورد، هر زمان نمايندگان مجلس انتقادي را نسبت به رئيس جمهور يا وزرا انجام داده، آنها سريعاً شکايت مجلس را به رهبري برده‌اند، بنابراين وقتي کسي سنگ مي‌اندازد، پاسخش کلوخ است.

وي افزود: نمي‌شود که رئيس جمهور هر روز از رسانه ملي به صورت زنده به مجلس توهين کند، اگر آقايان به دنبال حل مشکلات مردم هستند که متاسفانه اينگونه نيست بايد اينگونه حرفها را کنار بگذارند زيرا امروز مردم گرفتار و درگير هستند و از اين گونه رفتارها و بگو مگوهاي مسئولان خوششان نمي آيد.

نماينده مردم قم در مجلس تصريح کرد: اعصاب مردم از گراني اجناس و وضعيت معيشتي و بويژه بورس خُرد شده است، وضعيت بورسي که خود آقاي رئيس جمهور و وزرا مردم را تشويق به سرمايه گذاري در آن کردند و اکنون هم مردم را رها کرده‌اند. مردم از اين موارد ناراحت هستند، پس ديگر بيشتر از اين آنها را غصه ندهيم.

* آقايان به جاي تمسخر مجلس پاسخگوي قول‌ها و رفتارهاي خود باشند

عضو هيئت رئيسه مجلس با بيان اينکه براي حل مشکلات بايد در کنار هم و با همفکري به دنبال راه حل باشيم، اظهار کرد: اين گونه رفتارها و اظهارات از شخص دوم کشور بيانگر به حاشيه راندن مسائل و يا عدم پاسخگويي است. من با گوش دادن به سخنان امروز رئيس‌جمهور فکر کردم، در حال انجام تبليغات انتخاباتي است، يک نفر به وي بگويد، هشت سال دولتت تمام شد و ديگر براي مردم کاري انجام بده.

وي تاکيد کرد: کسي از برداشته شدن تحريم‌ها، کاهش نرخ ارز و حل مشکلات مردم ناراحت نمي‌شود اما اين گونه صحبت کردن درست نيست. اينکه دولت تمام تخم مرغ هاي خود را در سبد برجام گذاشت و آدمي مانند ترامپ تمام تخم‌مرغ‌ها را از بين برد، تنها بيانگر آن است که متاسفانه آقايان براي اداره کشور برنامه‌اي ندارند، آنها تنها يک برنامه داشتند و آن هم نگاه به آمريکا و اروپا بود که اين کشورها هم آنطور برخورد کردند.

عضو کميسيون اقتصادي مجلس تصريح کرد: آقايان به جاي فرافکني و تمسخر مجلس پاسخگوي قول‌ها و رفتارهاي خود نسبت به مردم باشند./

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر