logo

تحولات منطقه؛ محور گفتگوی ظریف و نخست وزیر ارمنستان

منبع
تسنيم
بروزرسانی
تحولات منطقه؛ محور گفتگوی ظریف و نخست وزیر ارمنستان

تسنيم/ وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران عصر امروز در ايروان با نخست‌وزير ارمنستان ديدار و در خصوص آخرين تحولات منطقه پس از پايان درگيري‌هاي اخير در قره‌باغ با وي بحث و تبادل نظر کرد.

محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه کشورمان عصر امروز چهارشنبه در ديدار با نيکول پاشينيان نخست وزير ارمنستان، با تشريح آخرين وضعيت روابط دوجانبه و همچنين تحولات منطقه خصوصاً در دوره پس از درگيري هاي اخير در قره باغ، ديدگاه جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه را تبيين کرد.
ظريف با اشاره به حوزه هاي فرصت در روابط دو جانبه و چند جانبه، به نگراني هاي مشترک در منطقه پرداخت و خواست جمهوري اسلامي ايران براي يک آينده برخوردار از همکاري و صلح در منطقه را مورد تاکيد قرار داد.
وزير امور خارجه همچنين مواضع جمهوري اسلامي ايران مبني بر رعايت حقوق بين الملل، حفاظت از مردم،  رعايت حقوق اقليت ها، حفظ تماميت ارضي و عدم توسل به زور در بحران قره باغ را مورد تبيين قرار داد.
نخست وزير ارمنستان نيز در اين ديدار اشتراکات دو کشور در زمينه هاي صلح،  امنيت و توسعه را مورد اشاره قرار داد و مبناي روابط دو کشور را بر پايه بنيان هاي دوستي در قرون متمادي ذکر کرد.
در اين ديدار همچنين بطور مبسوط در خصوص موضوعات مربوط به همکاري‌هاي مشترک در حوزه تجارت، برق، گاز، همکاري‌هاي ترانزيتي، ساخت راه‌هاي مواصلاتي و راه آهن گفتگو و تبادل نظر شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر