logo
برگزیده
سیاسی

اسماعیلی: احضار وزیر ارتباطات ارتباطی به پهنای‌باند ندارد

منبع
ميزان
بروزرسانی
اسماعیلی: احضار وزیر ارتباطات ارتباطی به پهنای‌باند ندارد

ميزان/ سخنگوي قوه قضاييه در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات امروز رييس جمهور پيرامون احضار وزير ارتباطات، تصريح کرد: آنچه که امروز مطرح شد اين بود که تشکيل اين پرونده و احضار وزير ارتباطات ناظر بر پهناي باند شبکه‌هاي اجتماعي است درحاليکه باز هم آدرس غلط به مردم داده شد و موضوع، پهناي باند نيست.

غلامحسين اسماعيلي، سخنگوي قوه قضاييه با تاکيد براينکه قوه قضاييه نه تنها با توسعه و پهناي باند مخالف نيست بلکه با توسعه پهناي باند به ويژه براي پيام رسان‌هاي داخلي موافق است و جزو مطالبات مردم است، اظهار کرد: قوه قضاييه نه تنها با رونق کسب و کار در فضاي مجازي مشکلي ندارد، بلکه همانگونه که قوه قضاييه از رونق توليد و کسب و کار در فضاي حقيقي حمايت مي‌کند، از رونق کسب و کار‌هاي الکترونيکي در فضاي مجازي هم حمايت مي‌نمايد.
سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينکه سياست کلان قوه قضاييه رونق کسب و کار در بخش‌هاي مختلف جامعه است، تاکيد کرد: کسب و کار بايد همراه با امنيت و سلامت باشد و بايد براي کسب و کار مردم امنيت و سلامت را ايجاد کنيم.
وي يکي از راه‌هاي ايجاد امنيت و سلامت در فضاي کسب و کار در فضا‌ي مجازي را ايجاد، توسعه و تکميل شبکه ملي اطلاعات و پهناي باند آن دانست و افزود: روزي خوشحال خواهيم بود که در بستر شبکه ملي اطلاعات، پهناي باند ان بتواند پاسخگوي نياز تمامي شهروندان در جاي جاي کشور پهناور ايران اسلامي باشد و اصلا موضوع اين نيست که بگوييم پهناي باند محل سئوال و ايراد است.
سخنگوي قوه قضاييه در ادامه با تاکيد بر اهميت اجراي قوانين و مقررات و به ويژه مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي و مصوبات مرکز ملي فضاي مجازي، گفت: قانون ملاک و معيار سنجش رفتار و عملکرد همگان به ويژه مديران کشور است دولتمردان بايد در جهت اجراي قانون تلاش و ديگران را نيز به قانونمداري دعوت کنند در همين راستا براي امنيت و سلامت کسب و کار و رونق آن در فضاي مجازي، مصوبات شوراي عالي فضاي مجازي و مرکز ملي فضاي مجازي حتما بايد اجرا شود و کسانيکه اين مصوبات را اجرا نمي‌کنند در برابر قصور، تقصير و ترک فعل‌هاي خود بايستي پاسخگو باشند.
وي تاکيد کرد: نمي‌شود که ماموريت و مسئوليتي براي افراد در مصوبات و مقررات تعيين شده باشد و در برابر کوتاهي‌هاي خود پاسخگو نباشند.
اسماعيلي اضافه کرد: مقايسه اين موضوع با راه و جاده و اتوبان مغالطه است، بايد واقع نگر باشيم. مغالطه، کار خوبي نيست. ضمن اينکه اگر خواستيم مقايسه هم کنيم به اين نکته توجه کنيم که امنيت جاده، امنيت راه، سلامت جاده و اتوبان در بخش‌هاي مختلف به عهده وزارت راه است و ما الان شاهد اين هستيم که در برخي از تصادفات، علاوه بر راننده، حوزه‌هاي راهداري به جهت قصور و تقصيري که در ايجاد جاده، حذف مشکلات جاده و ماموريت خود داشته‌اند اتفاقا محاکمه شده‌اند و محکوميت‌هاي آن‌ها نيز اجرا شده است.
سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينکه از پاسخگو بودن دولتمردان استقبال مي‌کنيم، خاطرنشان کرد: اگر قصد پاسخگويي دارند خوب است در ارتباط با کاهش ارزش پول ملي، وضعيت معيشت مردم، کنترل بازار و مرغ و تخم مرغ به مردم توضيح دهند که چرا وضعيت اينگونه است.

گفتني است رئيس جمهور در جلسه امروز صبح هيات دولت به احضار وزير ارتباطات واکنش نشان داد و با بيان اينکه افزايش پهناي باند دستور من بود و کسي نبايد وزير ارتباطات را محاکمه کند، گفت: اگر مي خواهيد کسي را براي پهناي باند احضار کنيد من را احضار کنيد. پهناي باند يعني مبارزه با فساد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر