logo
برگزیده
سیاسی

برگزاری انتخابات شوراها در کلانشهرها به صورت تمام الکترونیکی

منبع
فارس
بروزرسانی
برگزاری انتخابات شوراها در کلانشهرها به صورت تمام الکترونیکی

فارس/ سخنگوي ستاد انتخابات کشور با اشاره به برگزاري هفتمين جلسه ستاد انتخابات کشور و بررسي آخرين شرايط روند برگزاري انتخابات ۱۴۰۰ در آن، از برگزاري تمام الکترونيک انتخابات شوراها در هشت کلان شهر خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت کشور، سيداسماعيل موسوي دبير و سخنگوي ستاد انتخابات کشور در گفتگويي با اعلام اين خبر گفت: با پيشنهاد وزارت کشور و موافقت هيات نظارت، انتخابات شوراي شهرهاي مشهد، کرج، قم، اهواز، شيراز، تبريز، کرمانشاه و اصفهان به صورت تمام الکترونيک انجام مي شود.
موسوي با تاکيد بر اين که انتخابات يکي از مهم ترين مصاديق مردم سالاري ديني و نماد مشارکت مردم در اداره و تعيين سرنوشت جامعه است؛ اظهار داشت: اراده وزارت کشور، به کارگيري همه ظرفيت ها و امکانات کشور براي برگزاري انتخابات سالم، باشکوه و مشارکت بالاست و در اين راه از هيچ کوششي دريغ نمي کنيم.
موسوي گفت: با پيشنهاد وزارت کشور و موافقت هيات نظارت، انتخابات شوراي شهرهاي مشهد، کرج، قم، اهواز، شيراز، تبريز، کرمانشاه و اصفهان به صورت تمام الکترونيک انجام مي شود. وي افزود: البته کلانشهر تهران نيز جزو پيشنهادات ما بود ولي در هيات نظارت موافقت نشد.
دبير ستاد انتخابات کشور با اشاره به چگونگي برگزاري دوره هاي آموزش مجريان اعلام کرد: با توجه به لزوم رعايت پروتکل هاي بهداشتي و پيشگيري از شيوع کرونا، آموزش هاي انتخابات را در سه سطح برنامه ريزي کرده ايم. سطح اول شامل روساي ستاد انتخابات استان ها، مديران کل انتخابات و مديران فناوري استان ها و فرمانداران است که در ۱۰ منطقه و با حضور حداکثر ۵۰ نفر برگزار شد. سطح دوم شامل اعضاي ستاد انتخابات استان ها، معاونين فرمانداران، بخشداران و کارشناسان انتخابات و فناوري اطلاعات است که به صورت ويدئو کنفرانس انجام مي شود. سطح سوم شامل نمايندگان فرماندار و اعضاي شعب است که به صورت غيرحضوري و با استفاده از فناوري هاي نوين آموزش خواهيم داد.
سخنگوي ستاد انتخابات کشور با اشاره به اين که ثبت نام داوطلبان شوراي شهرها از ۲۰ اسفندماه در فرمانداري هاي سراسر کشور آغاز خواهد شد؛ افزود يکي از مدارک مورد نياز براي ثبت نام داوطلبان، ارائه گواهي عدم سوء پيشينه است؛ لذا همه کساني که تصميم به ثبت نام دارند در فرصت باقي مانده مي توانند با مراجعه به مراکز مربوطه اقدام نمايند.
موسوي در پايان اظهار داشت: ثبت نام داوطلبان عضويت در شوراهاي اسلامي روستاها و تيره هاي عشايري از ۱۶ فروردين سال آينده در بخشداري ها انجام خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر