logo
برگزیده
سیاسی

شناسایی پیکر یک خلبان ارتش

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
شناسایی پیکر یک خلبان ارتش

خبرآنلاين/ پيکر مطهر شهيد «بيرجند بيک محمدي»، از خلبانان شجاع نيروي هوايي ارتش که اخيرا در خاک عراق کشف شده است، شناسايي شد.
 
سرتيپ پاسدار محمد باقرزاده فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح در مراسمي که سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده فرمانده نيروي هوايي ارتش، و تعدادي از مسوولان و پيشکسوتان اين نيرو در منزل شهيد «بيرجند بيک محمدي» حضور داشتند، طي يک مکالمه تلفني، خبر کشف پيکر مطهر اين شهيد سرافراز را به خانواده معظم ايشان، اطلاع داد.

در اين مراسم حجت‌الاسلام سيد احمد قاضي رييس اداره عقيدتي سياسي نيروي هوايي ارتش و سرتيپ خلبان بقايي فرمانده اسبق نهاجا حضور داشتند.

خلبان شهيد بيرجند بيک محمدي در ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۲۶ در تهران متولد شد، وي پس از گذراندن تحصيلات ابتدايي، متوسطه و اخذ ديپلم طبيعي در تهران در تاريخ يکم آبان ۱۳۴۸ به استخدام آموزشگاه همافري نيروي هوايي درآمد.

اين شهيد والامقام دوره‌هاي تخصصي وسايل زميني هواپيماي اف ۴ را در ايران و آمريکا گذراند و از آنجا که علاقه وافري به خلباني داشت تغيير رشته داده و پس از موفقيت در آزمون‌هاي مربوطه، به استخدام دانشکده خلباني نيروي هوايي درآمد.

آموزش مقدماتي پرواز را در ايران گذراند و براي تکميل دوره خلباني به آمريکا اعزام شد و پس از ۳۵۰ ساعت پرواز با هواپيماي اف ۳۳، تي ۴۱، تي ۳۷ و تي ۳۸ به ايران بازگشت و به جمع خلبان هواپيماي اف ۵ در پايگاه چهارم شکاري پيوست.

با پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ايران و آغاز جنگ تحميلي، وي به عنوان خلبان اف ۵ در پايگاه وحدتي دزفول براي دفاع از ايران اسلامي در عمليات‌هاي مختلف حضور داشت.

سرانجام اين خلبان شجاع در ۶ خردادماه سال ۶۷ در ماموريت پشتيباني سطحي از نيروهاي زميني و انهدام اهداف از پيش تعيين شده، بر فراز درياچه ماهي مورد هدف موشک قرار گرفت و از آن تاريخ هيچ اطلاعي از وضعيت خلبان بيک محمدي به دست نيامد و به عنوان جاويدالاثر در ليست شهداي خلبان قرار گرفت.

شناسايي پيکر يک خلبان ارتش

فرمانده «نهاجا» با خانواده شهيد بيک محمدي ديدار کرد

امير سرتيپ خلبان عزيز نصيرزاده فرمانده نيروي هوايي ارتش در ديدار با خانواده شهيد خلبان بيرجند بيک محمدي ضمن تبريک ولادت باسعادت حضرت علي (ع) و تبريک، تسليت و آرزوي صبر، بردباري براي خانواده اين شهيد والامقام، گفت: شما خانواده شهدا بر گردن همه ما حق داريد و ما همه مديون خانواده شهداي بزرگوار هستيم و زبان ما قاصر از قدرداني شما خانواده شهدا است. ملتمس دعاي شما هستيم که فرزندان خودتان در نيرو هاي مسلح به ويژه نيروي هوايي ارتش  دعا بفرمايد که پروازهاي ايمني داشته باشند.

وي اضافه کرد: شهداي ديگري از نيروي هوايي ارتش در مناطق عملياتي وجود دارند که کشف و شناسايي نشده اند که با همت برادران عزيزمان در کميته تفحص در دست اقدام است.

فرمانده نيروي هوايي ارتش خاطرنشان کرد: مراسم تشييع و تدفين اين شهيد والامقام ۲۵ رجب مصادف با ۱۹ اسفند همزمان با سالروز شهادت امام موسي کاظم (ع) و در آستانه ولادت اين شهيد بزرگوار با رعايت تمام شيوه نامه هاي بهداشتي در تهران برگزار خواهد شد.

در ادامه امير نصيرزاده در گفتگوي تلفني با سردار باقرزاده از تلاش ‌هاي تمام عوامل گروه تفحص که در يک منطقه غير قابل دسترسي، کار شناسايي و تفحص را انجام دادند تقدير و  تشکر کرد و گفت: اين بهترين عيدي در اين روز فرخنده و بزرگ براي خانواده نيروي هوايي ارتش و خانواده معظم شهيد بيک محمدي  بود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر