برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

پیش‌بینی روحانی اصلاح‌طلب درباره انتخابات 1400

منبع
برنا
بروزرسانی
پیش‌بینی روحانی اصلاح‌طلب درباره انتخابات 1400

برنا/ يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: انتخابات پيش رو به شکل سال ۹۸ خواهد بود منتهي اين بار چون خبرگان، رياست جمهوري و شوراي شهر با هم هستند شايد از نظر فاميلي و قبيله‌اي مردم در روستاها بيشتر شرکت داشته باشند.

يک فعال سياسي اصلاح‌طلب گفت: اگر انتخابات مانند گذشته باشد و مردم بروند در صف، راي بدهند قطعا علتي خواهد بود که مشارکت پايين بيايد.
 
«ناصر قوامي»، فعال سياسي اصلاح‌طلب، در خصوص عوامل کاهش مشارکت در انتخابات ۹۸ اظهار کرد: مهندسي انتخابات به وسيله نهادهاي قدرت سبب شده مردم واقعا رغبتي به انتخابات نداشته باشند ضمن اينکه مشکلات اقتصادي مزيد بر علت است ولي يک علت اصلي همان نظارت شوراي نگهبان بوده که سالياني است مردم از آن ناراضي هستند.

او افزود: به نظر من انتخابات پيش رو به شکل سال ۹۸ خواهد بود منتهي اينبار چون خبرگان، رياست جمهوري و شوراي شهر با هم هستند شايد از نظر فاميلي و قبيله اي مردم در روستاها بيشتر شرکت داشته باشند ولي در شهرهاي بزرگ و مراکز استان اين دوره هم فکر مي کنم اگر از انتخابات مجلس کمتر نباشد، بيشتر نخواهد بود.

قوامي در ادامه خاطرنشان کرد: بحران‌هايي که کشور پشت سر گذاشته در کاهش مشارکت حداقلي تاثيرگذار بوده تا جايي که مردم مخصوصا طبقه پايين جامعه بيشترين مشارکت را داشتند و امروز از نظر اقتصادي دچار مشکل شده اند. مسئله ديگر کروناست که بايد ببينيم چگونه مي خواهند انتخابات را برگزار کنند، اگر انتخابات مانند گذشته باشد و مردم بروند در صف، راي بدهند قطعا اين هم علتي خواهد بود که مشارکت پايين بيايد.

او در خصوص جلب مشارکت مردم در انتخابات تصريح کرد: انتخابات بايد آزاد باشد و اعلام شود هر گرايش سياسي گزينه‌هاي خود را اعلام کند و شوراي نگهبان رد صلاحيت نکند. اگر انتخابات آزاد باشد که ديگر براي اعلام آن دير شده در ميزان حضور در مردم در انتخابات تاثير خواهد داشت زيرا بايد زودتر از اين‌ها زمينه فراهم مي شد تا احزاب و گرايش‌هاي سياسي، افراد خود را معرفي کرده و تبليغ مي کردند و مردم متوجه مي‌شدند اين انتخابات آزاد بوده و همه گرايش‌ها مي توانند در آن شرکت داشته باشند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر