برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

در جریان احضار سفیر ترکیه در تهران به وزارت خارجه چه گذشت

منبع
فارس
بروزرسانی
در جریان احضار سفیر ترکیه در تهران به وزارت خارجه چه گذشت

فارس/ در جريان احضار سفير ترکيه در تهران به وزارت امور خارجه، از اين کشور خواسته شد اقدامات جدي را براي ممانعت از ورود عناصر گروه هاي تروريستي به داخل مرزهاي ايران به عمل آورد.

«دريا اورس» سفير ترکيه در تهران امروز (يکشنبه) در ارتباط با سخنان وزير کشور ترکيه در خصوص حضور عناصر پ.ک.ک در خاک جمهوري اسلامي ايران، به وزارت امور خارجه ايران احضار و مراتب اعتراض رسمي کشورمان به وي ابلاغ شد.

* عزم جدي ايران براي مبارزه با تروريسم
در اين ديدار با اشاره به عزم جدي جمهوري اسلامي ايران براي مبارزه با تروريسم و اقدامات گروهک هاي تروريستي در داخل خاک کشورمان که موجب شهادت تعداد زيادي از مردم غير نظامي شده است، به سفير ترکيه تاکيد شد که اظهارات اخير وزير کشور ترکيه درباره حضور عناصر پ.ک.ک در خاک ايران غير قابل قبول و خلاف همکاري هاي فيما‌بين است. 
ضمن اعلام آمادگي کشورمان براي تقويت همکاري ها و مبارزه مشترک با گروه هاي تروريستي در مناطق مرزي، از سفير ترکيه درخواست شد تا کشور متبوعش اقدامات جدي براي ممانعت از ورود عناصر گروه هاي تروريستي به داخل مرزهاي جمهوري اسلامي ايران را به عمل آورد. 
در اين ديدار همچنين با ابراز ناخرسندي نسبت به اظهارات ناموجه سفير ترکيه در عراق، بر تماميت ارضي و حق حاکميت کشورها به عنوان‌اصل مقوم روابط بين‌الملل تاکيد شد.
لازم به ذکر است خبرگزاري آناتولي نيز امروز گزارش داد، دولت ترکيه سفير ايران در آنکارا را به وزارت خارجه احضار کرده و علت اين احضار را در ارتباط با اظهاراتي در خصوص حملات ارتش ترکيه در شمال عراق عنوان کرده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر