برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

اولیانوف: دعوت به مذاکره با تهدید به صدور قطعنامه سازگاری ندارد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
اولیانوف: دعوت به مذاکره با تهدید به صدور قطعنامه سازگاری ندارد

ايسنا/ نماينده روسيه نزد سازمان‌هاي بين المللي تاکيد کرد که دعوت از ايران براي مذاکره بسيار خوب است اما چنين کاري با تهديد به ارائه قطعنامه در شوراي حکام آژانس بين المللي انرژي اتمي سازگاري ندارد.

ميخائيل اوليانوف نماينده روسيه نزد سازمان هاي بين المللي در وين بار ديگر با انتشار پيام هايي در حساب کاربري خود در توئيتر بر لزوم اتخاذ تصميمات درست در شرايط کنوني براي حفظ برجام تاکيد کرد.

اوليانوف در پيامي نوشت: اصل دعوت از ايران (براي گفت وگو) بسيار خوب و مناسب است اما چنين دعوتي با تهديد به ارائه قطعنامه غيرمنصفانه از سوي شوراي حکام آژانس در روزهاي آينده همخواني ندارد. در اين ميان، يک سري مسائل کامل اشتباه است.

وي ادامه داد: اشتباه استراتژيک برخي کشورها (که نمي خواهم در اين مرحله از آنها نام ببرم) اين بوده است که تلاش کردند دعوت براي گفت‌وگو را با صدور قطعنامه اي تقابلي درهم آميزند. در نتيجه ما 10 روز با ارزش را براي مذاکره از دست داديم.

 اين مقام روس در پيامي ديگر تصريح کرد: ما در اين شرايط از شرکاي خود در برجام و ديگر اعضاي شوراي حکام آژانس مي خواهيم که محتاط باشند و از برداشتن گام هاي غيرمسئولانه و ناپخته که مي تواند چشم انداز بازگرداندن کامل برجام را در آينده نزديک از طريق مذاکره تضعيف نمايد،  پرهيز کنند.

اوليانوف در توئيتي ديگر خاطر نشان کرد: راه عبور از اين بن بست، تاکيد بر اين است که تمام طرف هاي برجام در يک قايق هستند، ازجمله آمريکا که آمادگي خود را براي بازگشت به اين توافق اعلام کرده است. ايران و آمريکا بايد بازگشت خود به برجام را بدون درگير شدن در بحث هاي بي نتيجه که ابتدا مي بايست انجام مي شد، باهم هماهنگ کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر