logo

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات: امکان ثبت نام داوطلبان بدون نصب اپلیکیشن را فراهم کنید

منبع
فارس
بروزرسانی
هیات مرکزی نظارت بر انتخابات: امکان ثبت نام داوطلبان بدون نصب اپلیکیشن را فراهم کنید

فارس/ رئيس هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور از ستاد انتخابات وزارت کشور خواست با توجه به اينکه نصب اپليکيشن براي برخي از موبايل‌ها و رايانه‌ها موجب مشکلات احتمالي خواهد بود لذا توصيه مي‌شود اقدامات لازم براي ثبت نام داوطلبان از منزل را فراهم کنيد.

سيد حميدرضا کاظمي، رئيس هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور با صدور نامه‌اي خطاب به جمال عرف معاون سياسي و رياست ستاد انتخابات کشور از وي خواست  با توجه به اينکه نصب اپليکيشن براي برخي از موبايل‌ها و رايانه‌ها موجب مشکلات احتمالي خواهد بود، اقدامات لازم براي ثبت نام داوطلبان از منزل را فراهم کنند.

متن نامه به شرح ذيل است:‌
جناب آقاي عرف
معاونت محترم سياسي و رياست ستاد انتخابات کشور
با اهداي سلام و تحيات احتراما بازگشت به نامه شماره ۱۹۹۸۶۴ مورخ ۱۳۸۹/۱۲/۱۰ به آگاهي مي رساند با عنايت به فراگيري کرونا و توصيه‌هاي پزشکي، مبني بر کاهش اجتماعات و ازدحام و همچنين قوانين مربوط به ثبت نام تمام الکترونيک داوطلبان انتخابات شوراهاي اسلامي کشور و احراز هويت آنان از طريق چک کد ملي، شماره موبايل و کارت بانکي مورد تاييد مي‌باشد.
از آنجا که نصب اپليکيشن براي برخي از موبايل‌ها و رايانه‌ها موجب مشکلات احتمالي خواهد بود لذا توصيه مي‌شود اقدامات لازم از طريق شبکه داخلي کشور ( اينترانت داخلي کشور - اينترنت ملي ) بدون نياز به اپليکيشن نيز انجام شود به طوري که داوطلبان بتوانند از منزل يا هر مکان ديگر بدون نصب نرم افزار خاص، اقدام به ثبت نام نمايند.
در نتيجه ثبت نام از راه دور و استاد الکترونيکي پيوست آن، به عنوان انجام فرآيند قانوني مورد پذيرش است و پس از آن ارتباطات مختلف اطلاع رساني و آموزش از طريق رسانه‌هاي جمعي ( صدا وسيما ) و بطور خاص براي داوطلبان با پيامک با شبکه‌هاي اجتماعي داخلي صورت گيرد و داوطلبان امکان ثبت و پيگيري روند اعتراض و يا هر نوع اقدام لازم را در همان صفحات داشته باشند. بديهي است، ثبت نام الکترونيکي نافي ثبت نام حضوري کانديداها در فرمانداري‌ها و بخشداري‌ها نمي‌باشد.
نظر به ضرورت نظارت نسبت به فرآيند ثبت نام و ديدن همه مراحل يک پرونده، استعلامات از مراجع قانوني و پيگيري اقدامات انجام گرفته، تاکيد مي‌شود دسترسي کامل الکترونيک از راه دور و براي اين ستاد، ناظران استاني، شهرستاني و همچنين امکان پيگيري‌هاي بعدي در سيستم ايجاد گردد. همچنين بک آپ اطلاعات، متناوب در اختيار اين هيأت قرار گيرد.
سيد حميد رضا کاظمي رئيس هيات مرکزي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي کشور
رونوشت: جناب آقاي کوليوند قائم مقام محترم وزير کشور و عضو ستاد انتخابات وزارت

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر