برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فعال اصولگرا: اصلاح طلبان عامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند

منبع
خبرآنلاين
بروزرسانی
فعال اصولگرا: اصلاح طلبان عامل کاهش مشارکت مردم در انتخابات هستند

خبرآنلاين/ لطف الله فروزنده، عضو جمعيت ايثارگران انقلاب بر اين باور است که اصلاح‌طلبان در کاهش مشارکت مردم در انتخابات مقصرند.

گزاره‌هايي چون مشارکت حداکثري و مشارکت حداقلي در انتخابات سال آينده رياست جمهوري، به مهمترين بحث اصولگرايان و اصلاح‌طلبان تبديل شده‌ است، اصلاح‌طلبان، رقباي اصولگراي خود را علاقه‌مند به مشارکت حداقلي مي دانند و در مقابل اصولگرايان، استفاده از واژه مشارکت حداقلي را تنها القاء از سوي رقباي اصلاح‌طلب خود مي‌دانند که در حد اتهام است. لطف الله فروزنده، چهره سياسي اصولگرا بر اين باور است که اصلاح‌طلبان در کاهش مشارکت مردم در انتخابات مقصرند. او به خبرگزاري خبرآنلاين مي‌گويد:« مشکلاتي که طيف دوم خرداد و اصلاح طلب براي کشور ايجاد کردند آسيب هاي بسياري به مشارکت مردم وارد کرد.»
 
مشارکت محدود اصلا متصور نيست
لطف الله فروزنده در پاسخ به اين سوال که ارزيابي شما از ميزان مشارکت در انتخابات پيش رو چيست؟، گفت: مشارکت از استراتژي هاي اصلي نظام بوده و شخص مقام معظم رهبري پرچم دار اين کار هستند چون نظام جمهوري اسلامي، يک نظام مردمي است.

عضو جمعيت ايثارگران گفت: خوشبختانه مردم نيز همواره نسبت به مسئله مشارکت در انتخابات به ويژه انتخابات رياست جمهوري واکنش مثبت نشان داده و در صحنه حضور داشتند. در حال حاضر هم انتخابات با حضور مردم مي‌تواند بسيار موثر باشد و آثار خوبي را نيز به دنبال داشته باشد که يقينا مردم ما به اين مسئله توجه دارند.

او در پاسخ به اين سوال که آيا با ايده برخي سياسيون مبني بر مشارکت محدود براي انتخاب گزينه مطلوب موافقيد؟ عنوان کرد: بنده بر اين باورم که هم مشارکت باشد و هم گزينه مطلوب انتخاب شود در واقع مردم بايد کسي را انتخاب کنند که بدانند مي تواند کشور را اداره کند. از اين رو فکر مي کنم مردم به اين هوشمندي رسيده اند. در عين حال به دنبال چهره کارآمدي هستند تا مسائل و مشکلاتشان را حل کند. اين مسائل منافاتي هم با مشارکت ندارد يعني ما هم مي توانيم مشارکت  و هم چهره مطلوب را داشته باشيم.

يقينا مشارکت حداکثري خواهد بود
اين فعال سياسي اصولگراگفت: بنده بر اين باورم که مشارکت و انتخاب گزينه مطلوب منافاتي با هم ندارد. به باور بنده مشارکت محدود اصلا متصور نيست. يقينا مشارکت حداکثري است و مردم مشارکت خواهند کرد. 

فروزنده در پاسخ به اين سوال که با توجه به مشارکت حداقلي مردم در انتخابات مجلس يازدهم، راه هاي افزايش مشارکت مردم در انتخابات سال آينده چيست؟ اشاره کرد: کارآمدي دولت در اين زمينه بسيار مهم است معمولا وقتي دولت ها کارآمد باشند مردم يقينا از نشاط بيشتري برخوردارند. در زمينه حل مشکلات اقتصادي، دولت دچار ضعف شديدي است اما اگر تلاش کند در اين مدت زمان باقي مانده، کار بهتري انجام دهد موثر خواهد بود.

معاون پارلماني رييس دولت دهم ادامه داد: اميد مردم به آينده بسيار موثر است اينکه رسانه بتواند شرايط را براي مردم تبيين کند همه اينها در مشارکت مردم موثر است. نکته ديگر اينکه چهره هايي که براي کانديدشدن براي انتخابات رياست جمهوري ثبت نام مي کنند چهره هاي کارآمد، متدين و معتقد به اصول انقلاب باشند همچنين به وعده هايشان به مردم عمل کنند تا در مقابل مردم هم بتوانند به آنها اعتماد کنند همه اين موارد مي تواند در افزايش مشارکت موثر باشد.

اصلاح‌طلبان موجب کاهش مشارکت مردم شده‌اند
فروزنده در پاسخ به اين سوال که سهم جريان اصولگرايي را در افزايش مشارکت مردم و تشويق آنها چطور مي بينيد؟، اظهار کرد: متاسفانه در سالهاي اخير عملکرد مسئولان موجب شد که ما در انتخابات مجلس شاهد کاهش سطح مشارکت مردم باشيم که اين مسئله نگراني هايي را به وجود آورده است. در حقيقت مشکلاتي که طيف دوم خرداد و اصلاح طلب براي کشور ايجاد کردند آسيب هاي بسياري به مشارکت مردم وارد کرد.

عضو جمعيت ايثارگران انقلاب  گفت: يقينا جريان اصولگرايي با معرفي چهره هاي توانمند، دادن وعده هاي درست و صحيح و در عين حال وعده هايي که اميد و نشاط در مردم ايجاد کند مي تواند در افزايش مشارکت مردم نقش ايفا کند.
او درباره تلاش و برنامه اصولگرايان براي جذب آراء خاکستري اشاره کرد: ما مردم را دسته بندي نمي کنيم؛ مردم ما مردم متدين و خوبي هستند که به نظام علاقه مندند و اگر ببينند چهره ها، چهره هاي توانمند، صادق و وفادار به نظام هستند يقينا مشارکت خواهند کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر