برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

وزیر خارجه آلمان: گفت‌وگوهای سازنده‌ای در وین داشتیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزیر خارجه آلمان: گفت‌وگوهای سازنده‌ای در وین داشتیم

ايرنا/ وزير امور خارجه آلمان با اشاره به سازنده ‌بودن مذاکرات بين ايران و کشورهاي ۱+۴ در وين، از تلاش تروئيکاي اروپايي براي به نتيجه‌ رسيدن اين مذاکرات خبر داد.

«هايکو ماس» وزير خارجه آلمان پس از مذاکرات هفته گذشته بين ايران و کشورهاي باقي مانده در برجام در پايتخت اتريش، نسبت به ادامه اين مذاکرات ابراز اميدواري کرد.
وي امروز (شنبه) در توييت خود نوشت: طي هفته اول بحث هاي سازنده اي را در وين پشت سر گذاشتيم. همه طرفها تمايل نشان داده اند که با جديت لازم در جهت رسيدن به همان هدف يعني اجراي کامل توافق هسته اي با ايران کار کنند.
ماس افزود: اين آسان نخواهد بود، ما فقط در ابتداي مذاکراتي فشرده هستيم. ما راهي را انتخاب کرده ايم که مي تواند به ثبات و امنيت بيشتر منطقه منجر شود. آلمان، انگليس و فرانسه متعهد شده اند که اکنون گام هاي مداومي در اين مسير بردارند.
دومين جلسه حضوري هجدهمين نشست کميسيون مشترک برجام که از روز سه شنبه در وين از سر گرفته شده بود، در روز جمعه برگزار شد. ارائه گزارش رايزني‌هاي فني صورت گرفته در جلسات گروه هاي کارشناسي “لغو تحريم“ و “هسته‌اي” مهمترين دستورکار اين نشست بود.  
در پايان اين جلسه، توافق شد جلسه آتي کميسيون در سطح معاونان در روز چهارشنبه آينده در وين برگزار شود و بلافاصله در چارچوب گروه‌هاي کارشناسي، رايزني هاي فني و تخصصي به صورت فشرده براي تهيه و ارائه فهرست اقداماتي که بايد از سوي‌ همه طرف‌ها در حوزه رفع تحريم و اقدامات هسته‌اي براي احياي برجام صورت گيرد، ادامه يابد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر