برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

زیباکلام: برجام 1400 یعنی کاهش بُرد موشک های ایران

منبع
آرمان ملي
بروزرسانی
زیباکلام: برجام 1400 یعنی کاهش بُرد موشک های ایران

آرمان ملي/ «صادق زيباکلام» در يادداشتي در روزنامه آرمان با عنوان «مشکلات ايران و آمريکا؛ اختلاف بر سر چيست!؟» نوشت: «نه تنها بخش قابل توجهي از مردم ايران، بلکه مي‌توان گفت، حتي کم نيستند خود آمريکايي‌ها و احتمالا مردم منطقه که آنها نيز اين روزها بي‌صبرانه منتظرند تا ببينند، آيا ايران و آمريکا به توافق مي‌رسند يا خير؟ ...اختلاف از اينجا شروع مي‌شود که آمريکايي‌ها نگاه بلندمدت و ايراني‌ها نگاه کوتاه‌مدت به برجام 1400 دارند. ايراني‌ها مي‌خواهند، هرچه سريع‌تر تحريم‌ها برداشته شود، حتي کمترين دارايي‌هاي ايران آزاد شود و ايران بتواند حداقل يک ميليون بشکه نفت صادر نمايد، بدون آنکه مشکلي براي او به وجود بيايد اما آمريکايي‌ها به دنبال اهداف ديگري هستند».

زيباکلام در ادامه نوشت: «آنها مي‌خواهند کل برنامه هسته‌اي ايران با دقت کافي زير نظر آژانس قرار بگيرد تا کشورهاي ديگر منطقه که نگران برنامه هسته‌اي ايران هستند، اطمينان پيدا کنند، فردا براي آنها خطري به وجود نمي‌آيد...دوم به برنامه‌هاي نظامي ايران باز مي‌گردد. آمريکايي‌ها نگران هستند که با پيشرفت‌هايي که در برنامه تسليحات دور برد ايران به دست مي‌آورد ... ايران تا به امروز توانسته است، به تسليحات دور بردي با برد بيش از 2 هزار کيلومتر دست پيدا کند. اگر اين برد بيشتر شود، تنها اسرائيل و عربستان نيستند که در خطر قرار خواهند گرفت. تنها کشورهاي حوزه خليج فارس نيستند، بلکه حتي ممکن است به تدريج کشورهاي اروپايي نيز در برد تسليحات ايران قرار بگيرند».

اين فعال سياسي اصلاح طلب در ادامه نوشت: «مسأله سوم، آنچه آمريکايي‌ها به آن حضور نظامي مي‌گويند اما ايراني‌ها نام حضور مستشاري در سوريه و برخي کشورهاي ديگر را بر آن قرار مي‌دهند، خواهد بود. آمريکايي‌ها خواهان آن هستند که اين حضور پايان يابد. در مرحله بعدي بايد از آزادي زندانيان دو تابعيتي به عنوان خواسته چهارم آمريکايي‌ها صحبت کرد...نه تنها اروپايي‌ها بلکه چهره‌هاي معتدل و ميانه‌رويي که در کاخ سفيد حضور پيدا کرده‌اند، به علاوه اعتداليون در ايران نيز معتقدند، مي‌توان به توافقي دست يافت».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره