برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

نیویورک پست: بایدن در برابر ایران کوتاه آمد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نیویورک پست: بایدن در برابر ایران کوتاه آمد

ايرنا/ هيأت تحريريه نشريه آمريکايي نيويورک پست در يک مقاله انتقادي عليه دولت بايدن درباره مذاکرات برجام که در وين در جريان است، نوشت تيم مذاکراتي بايدن در برابر ايران کوتاه آمد و خود هيچ امتيازي بدست نياورد.

به گزارش ايرنا، هيأت تحريريه نيويورک پست در ادامه اين مطلب افزود: حتي تا پيش از انجام مذاکرات رو در رو و درحالي که هيات هاي ايران و آمريکا در وين به سر مي برند، تيم بايدن و به طريقي وزارت خارجه آمريکا از آمادگي واشنگتن در برداشتن تحريم هاي ايران خبر داد.

نيويورک پست اضافه کرد: «ند پرايس» سخنگوي وزارت خارجه آمريکا گفت «آمريکا آماده است تا تمامي تحريم ها را بردارد»، اين درحالي است که اين موضوع در تضاد با برجام است.

اين نشريه پرقدمت آمريکايي درادامه مي نويسد: در همان روزهاي اول رياست جمهوري جو بايدن، طرف هاي اروپايي تلاش داشتند تا وي را به برداشتن برخي تحريم هاي ايران که از دولت قبل اعمال شده بود، ترغيب کنند اما بايدن گفته بود که ابتدا بايد تهران گام نخست را بردارد.

نيويورک پست نوشت: اروپايي ها با تيم بايدن (در مذاکرات) براي آزاد ساختن يک ميليارد دلار از دارايي هاي ايران چنانچه تهران اقدام به توقف غني سازي ۲۰ درصدي اورانيوم کند، به رايزني پرداختند؛ امري که ايران آن را رد کرد و خواستار آزاد سازي تمامي عوايد حاصل از صادارات خود که حدود ۳۰ ميليارد دلار است، شد.

اين نشريه آمريکايي افزود: در مقابل واشنگتن خواستار آن شد که در قبال آزاد سازي برخي دارايي هاي ايران، تهران نيز اقدام به توقف غني سازي با غلظت ۲۰ درصد کند و کار بر روي سانتريفيوژهاي پيشرفته را متوقف سازد که اين بار ايران اين پيشنهاد را رد کرد.

هيأت تحريريه نيويورک پست آنگاه نوشت: چرا تيم  (مذاکراتي) بايدن تعجيل دارد و زمين را به حريف واگذار کرده است، ايران قادر است با توجه به بندي که به انقضاي محدوديت هاي هسته اي ايران اشاره دارد، درهرحال طي يک دهه آينده برنامه هسته اي خود را آغاز کرده و به پيش برد، پس ايران است که بايد تعجيل داشته باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره