logo
برگزیده
سیاسی

زمان نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام شد

منبع
فارس
بروزرسانی
زمان نشست کمیسیون مشترک برجام اعلام شد

فارس/ هيأت‌هاي ايران و گروه ۱+۴ و نماينده اتحاديه اروپا ساعت 16:30 به وقت تهران درادامه رايزني‌هاي اخير و در چارچوب نشست کميسيون مشترک برجام در شهر وين گردهم مي‌آيند.

در ادامه رايزني‌هاي جاري در وين در چارچوب کميسيون مشترک برجام و به منظور بررسي نتايج مذاکرات و رايزني‌هاي کارگروه‌ها در دو حوزه رفع تحريم‌ها و هسته‌اي، قرار است نشست معاونان و مديران سياسي وزارتخانه‌هاي امور خارجه ايران و گروه ۱+۴ (آلمان، روسيه، چين، انگليس و فرانسه) ساعت۱۴ به وقت وين (۱۶:۳۰ به وقت تهران) برگزار شود.

پيش از اين اعلام شده بود که اين نشست ساعت ۱۵ به وقت وين (۱۷:۳۰ به وقت تهران) برگزار مي‌شود ولي براساس اعلام اتحاديه اروپا اين نشست يک ساعت زودتر از اعلام قبلي برگزار خواهد شد.

رياست هيأت ايراني را در اين نشست سيد عباس عراقچي معاون وزير امور خارجه بر عهده دارد و رياست نشست هم بر عهده «انريکه مورا» معاون دبيرکل سرويس اقدام خارجي اتحاديه اروپا خواهد بود.

حاضران در نشست امروز قرار است وضعيت مذاکرات و رايزني‌ها در سطوح مختلف از جمله در سطح کارشناسي را که طي روزهاي گذشته در جريان بوده، با نگاه به بازگشت محتمل آمريکا به برجام و اطمينان از اجراي کامل و موثر اين توافق از سوي تمام طرف‌ها را بررسي کنند.

به گزارش فارس، معاون وزير امور خارجه همچنين در اظهاراتي با بيان اينکه فقط درباره گام نهايي به منظور رفع تحريم‌ها گفت‌وگو مي‌کنيم، شايعات مطرح‌شده در رسانه‌هاي غربي تحت عنوان طرح گام به گام يا توافق موقت را بي‌پايه و اساس خواند.

علي ربيعي سخنگوي دولت نيز امروز (سه‌شنبه) در نشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال که آيا برداشته شدن تحريم‌ها در زمان کوتاه محقق شود؟ گفت: به لحاظ فني امکان رفع کليه تحريم‌هاي ناقض برجام و احياي کامل اين توافق در مدت زمان کوتاه وجود دارد. ما اميدواريم که مذاکرات سازنده‌اي که در آن قرار داريم به اين نتيجه مطلوب براي همه طرف ها دست پيدا کند، اما در عين حال ما عجله‌اي هم نداريم و براي احقاق حق بديهي خودمان، حاضر به سپردن هيچ امتياز خارج از چارچوب برجام نيستيم. 

به گزارش فارس، دور جديد نشست کميسيون مشترک برجام ۱۳ فروردين ماه به صورت مجازي برگزار و پس از توافق حاصله مقرر شد روز سه‌شنبه ۱۷ فروردين اين گفت‌وگوها به صورت حضوري و رو در رو دنبال شود و در نهايت هم اين نشست برگزار و پس از آن توافق شد دو کارگروه در حوزه تحريم‌ها و هسته‌اي تشکيل و بررسي‌ها را انجام دهد. نتايج بررسي‌هاي اين دو کارگروه به نشست کميسيون برجام در روز جمعه ۲۰ فروردين منعکس و اعلام شد که هيأت‌هاي براي تنفس و مشورت‌ به پايتخت‌ها برمي‌گردند و مقرر شد روز چهارشنبه ۲۵ فروردين دوباره در وين گردهم بيايند. اين نشست با يک روز تاخير به دليل ابتلاي يکي از اعضاي هيأت اتحاديه اروپا به کرونا در روز پنجشنبه ۲۶ فروردين برگزار و مقرر شد که نشست‌هاي کارشناسي به کار خود ادامه دهند. آخرين جلسه نشست کميسيون مشترک برجام نيز روز شنبه ۲۸ فروردين ماه در وين برگزار شد و در اين چند روز رايزني ها در سطوح کارشناسي و کارگروه ها ادامه داشت. 

سيد عباس عراقچي معاون سياسي وزير امور خارجه بعد از نشست روز شنبه در اظهاراتي اعلام کرد: به نظر مي‌رسد تفاهم جديدي در حال شکل گرفتن است. مذاکرات الان به مرحله‌اي رسيده که طرف‌ها مي‌توانند روي يک متن مشترک شروع به کار کنند. هيأت ايراني متن مورد نظر خود را آماده و به همه طرف‌ها ارائه کرده است. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر