logo
برگزیده
سیاسی

واشنگتن: هیچ امتیازی پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل ایران به برجام نمی‌دهیم

منبع
فارس
بروزرسانی
واشنگتن: هیچ امتیازی پیش از اطمینان یافتن از پایبندی کامل ایران به برجام نمی‌دهیم

فارس/ سخنگوي وزارت خارجه آمريکا شامگاه سه‌شنبه در کنفرانس خبري گفت که اين کشور هيچ امتيازي به ايران پيش از اطمينان يافتن از پايبندي کامل تهران به برجام نخواهد داد.

«ند پرايس» سخنگوي وزارت خارجه آمريکا  که در کنفرانس خبري روزانه کاخ سفيد صحبت مي‌کرد، گفت: «اين گفت‌وگوها مثبت بود و پيشرفت‌هايي وجود داشته اما همچنان مسير طولاني پيش روي ماست.ما از ايجاد گروه کاري سوم در کميسيون مشترک برجام استقبال مي‌کنيم».

سخنگوي وزارت خارجه آمريکا اضافه کرد: «آمريکا و ايران هدف مشترکي در بازگشت به پايبندي کامل به توافق هسته‌اي دارند».

وي ادامه داد: «آمريکا هيچ امتيازهايي به ايران پيش از اطمينان يافتن از پايبندي کامل تهران به برجام نخواهد داد».

نشست کميسيون مشترک برجام که بعدازظهر امروز در «گرندهتل» وين برگزار شد، ساعاتي پيش پايان يافت و قرار شد گفت‌وگوها در هفته آينده ادامه يابد. در اين نشست، روساي هيات‌هاي مذاکره کننده کشورهاي طرف ‌برجام به بحث و بررسي در خصوص آخرين وضعيت گفت‌وگوهاي فني و پيش‌نويس‌هاي اوليه متون و نحوه تداوم گفت‌وگوها پرداختند. 

در نشست امروز کميسيون مشترک، «سيد عباس عراقچي» معاون وزير خارجه و رئيس هيأت ايراني ضمن تأکيد مجدد اصول و مواضع جمهوري اسلامي ايران در ارتباط با برجام و مسيري که بايد طي شود، روند کنوني گفت‌وگوها را به رغم دشواري‌ها و چالش‌هاي موجود رو به جلو ارزيابي کرد.‌ 

عراقچي در عين حال تأکيد کرد که هيات ايراني هر زمان که روند گفت‌و‌گوها به سمت زياده خواهي، وقت کشي و چانه زني‌هاي غيرمنطقي برود، گفت‌و‌گوها را متوقف خواهد کرد. 

در اين نشست، کشورهاي مشارکت کننده در برجام توافق کردند علاوه بر دو گروه کارشناسي فعلي (در حوزه لغو تحريم‌ها و هسته‌اي) هفته آينده يک گروه کارشناسي سوم نيز براي گفت‌وگو در خصوص ترتيبات عملي مورد نياز براي اجرايي شدن لغو تحريم‌ها و سپس بازگشت آمريکا به برجام ايجاد شود. هيأت‌ها پس از مشورت در پايتخت‌هاي متبوع خود، هفته آينده ضمن از سرگيري نشست کميسيون مشترک برجام، گفت‌و‌گوهاي فني و کارشناسي را دنبال خواهند کرد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره