برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

پرداخت ۳۰ میلیون دلار بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی

منبع
تسنيم
بروزرسانی
پرداخت ۳۰ میلیون دلار بلوکه شده ایران در کره‌جنوبی

تسنيم/ رئيس اتاق مشترک ايران و کره‌جنوبي درباره دارايي‌هاي بلوکه‌شده ايران در کره‌جنوبي گفت: ۳۰ ميليون دلار از پول‌هاي بلوکه‌شده ايران در کره‌جنوبي براي خريد واکسن کرونا پرداخت شده است.»

حسين تنهايي، رئيس اتاق مشترک ايران و کره‌جنوبي با اعلام اين خبر افزود: هفت ميليارد دلار از منابع ايران در کره جنوبي مسدود شده که 30 ميليون دلار از آن براي خريد واکسن کرونا پرداخت شده است و اميدواريم با روند مثبتي که در پيش گرفته شده به زودي خبر‌هاي اميدوارکننده‌اي در اين باره به اطلاع مردم برسانيم.
وي درباره اجرايي شدن تفاهمنامه ميان دو کشور گفت: تاکنون درصد اندکي از آن‌ها انجام شده است، مقرر شده بود يک ميليارد دلار بدهي اين کشور به صورت نقدي به ايران پرداخت شود، اما تاکنون در عمل شاهد اجراي آن نبوده‌ايم.
از سال 2018  هفت ميليارد دلار پول فروش نفت ايران در دو بانک کره جنوبي بلوکه شد و از آن زمان تاکنون مذاکرات بسياري براي پرداخت اين بدهي از سوي سئول به ايران انجام شده است.
يکي از محور‌هاي گفتگو ميان چانگ سيه کيون، نخست‌وزير سابق کره‌جنوبي و مسئولان ايراني در سفر وي به تهران چگونگي برگرداندن پول ايران به کشور بوده است.
عبدالناصر همتي، رئيس بانک مرکزي ايران، روز چهارشنبه ششم اسفند 1399 در جمع خبرنگاران گفته بود از هفت ميليارد دلار از منابع ايران در کره جنوبي مسدود شده در مرحله نخست، يک ميليارد دلار از بدهي کره جنوبي به ايران به‌صورت نقدي به حساب بانک‌هاي ايراني واريز مي‌شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar