logo

هشدار فعال اصلاح طلب به اصولگرایان درباره آراء خاکستری

منبع
ديده‌بان ايران
بروزرسانی
هشدار فعال اصلاح طلب به اصولگرایان درباره آراء خاکستری

ديده‌بان ايران/ فعال سياسي اصلاح طلب گفت: من به اصولگرايان هم مي‌گويم که آراء خاکستري يا در سبد اصلاح‌طلبان مي‌رود يا به سمت تحريم خواهد رفت و هيچ حالت ديگري وجود ندارد. بنابراين تصور نشود که اگر اصلاح‌طلبان تخريب شوند، رأي آنها به جناح رقيب مي‌رود.
 
محمدجواد ظريف در روزهاي اخير در معرض انواع حملات قرار گرفته است؛ از يک سو دور جديد مذاکرات هسته‌اي باعث شد طيف‌هايي سياسي به او و تيم مذاکره‌کننده حمله کنند تا حدي که ظريف براي جلوگيري از چنين حملاتي به رهبر انقلاب نامه نوشت و حتي گفت تعهد مي‌دهم که نامزد انتخابات هم نشوم و از سوي ديگر با انتشار فايل صوتي مصاحبه ظريف با سعيد ليلاز برخي او را تحت فشار بسياري قرار داده‌اند.

محمود ميرلوحي درباره ابعاد هجمه‌هاي اخير به محمدجواد ظريف گفت: «در وهله اول بايد بگويم اين فضايي که راه افتاده است که آقاي ظريف بعد از اين ديگر امکان نامزدي در انتخابات را ندارد يا خودش نمي‌خواهد بيايد، از اساس غلط است زيرا پيش از اين آقاي ظريف هيچگاه نگفته بود که نامزد مي‌شوم. متأسفانه براي برخي منافع ملي تبديل به اسباب بازي شده است و هر کاري از جمله تضعيف منافع ملي انجام مي‌دهند تا به اهداف سياسي خود برسند و به قدرت دست يابند. شما ببينيد که در همين چندوقت اخير از سريال گاندو تا مسند پايان بازي ساخته و پخش مي‌شود تا ظريف و تيم مذاکره‌کننده تخريب شوند. يکي دوماه آينده مهم‌ترين زمان براي اساسي‌ترين مسائل بين‌المللي ماست و در اين شرايط که منافع ملي به شدت در معرض خطر قرار دارد و آمريکا مي‌کوشد کمترين امتياز را ايران بدهد و تيم مذاکره‌کننده هم در تلاش‌اند تا همه تحريم‌ها رفع شود، عده‌اي در داخل منافع ملي را به بازي گرفته‌اند».

او ادامه داد: «واقعا نمي‌دانم چرا به صورت غيرمسئولانه قدرت چانه‌زني را از تيم مذاکره‌کننده مي‌گيرند؟ آنهايي که لباس دلسوزي به تن کرده‌اند و ظريف را تخريب مي‌کنند، بدانند منافع ملي را نشانه رفته‌اند. رهبر انقلاب به صراحت فرمودند که تحريم‌ها بايد به طور کامل برداشته شود و اکنون آقاي عراقچي و همراهانشان در وين مشغول تحقق همين هدف هستند و عجيب است برخي که خود را مطيع رهبري مي‌دانند، چه‌طور به خود اجازه مي‌دهند در برابر تحقق اين خواسته ملي بايستند؟»

اين فعال سياسي درباره ابعاد نامه اخير ظريف به رهبر انقلاب اظهار کرد: «آقاي هاشمي و آقاي خاتمي هم در دوره خودشان به اين وضعيت رسيدند که از رهبري درخواست کنند در برابر تندروها کاري بکنند. استمدادطلبيدن آقاي ظريف مسئله جديد و عجيبي نيست زيرا او زير بيشترين فشارها از سوي تندروهاست و همواره بوده‌اند کساني که منافع ملي برايشان مهم نبوده است. آنها هرچه مي‌خواهند به تيم ديپلماسي فشار مي‌آوردند و در نهايت هم مي‌گويند ديپلمات‌ها بايد با قدرت مذاکره کنند».

او در پاسخ به اين پرسش که آيا ظريف در نهايت نامزد نهايي اصلاح‌طلبان خواهد بود: «هنوز تصميمي در نهاد اجماع‌ساز گرفته نشده است اما من به شما اطمينان مي‌دهم اگر اصلاح‌طلبان نتوانند يک نامزد کاملا اصلاح‌طلبان را روانه ميدان کنند، نامزدي ارائه نمي‌کنند. هيچ حالت ديگري را هم متصور نباشيد و تحت هر شرايطي به سمت نيروي غيراصلاح‌طلب يا به تعبير ديگر ائتلافي و اجاره‌اي نمي‌رويم. ما در انتخابات مجلس يازدهم در اسفند 98 هم نامزدي ارائه نداديم. اصلاح‌طلبان ديگر تجربه ائتلاف با آقاي روحاني را تکرار نمي‌کنند. ما به آقاي روحاني اين انتقاد را داريم که چرا وقتي با رأي اصلاح‌طلبان دولت را در اختيار گرفتي، به اصلاح‌طلبان پشت کردي و رأيي که به واسطه پايگاه اجتماعي آقايان خاتمي و هاشمي کسب کرده بودي را ناديده گرفتي؟»

ميرلوحي در پايان گفت: «من به اصولگرايان هم مي‌گويم که آراء خاکستري يا در سبد اصلاح‌طلبان مي‌رود يا به سمت تحريم خواهد رفت و هيچ حالت ديگري وجود ندارد. بنابراين تصور نشود که اگر اصلاح‌طلبان تخريب شوند، رأي آنها به جناح رقيب مي‌رود».

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره