نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
سیاسی

بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره تمدید تفاهم با آژانس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
بیانیه دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درباره تمدید تفاهم با آژانس

ايسنا/ دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي درباره تمديد تفاهم با آژانس بيانيه داد.

در بيانيه توضيحي دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي در خصوص پايان موعد بيانيه مشترک ايران با آژانس در خصوص توقف اجراي داوطلبانه پروتکل الحاقي آمده است:   
امروز سوم خردادماه ۱۴۰۰ فرصت سه ماهه در خصوص نگهداري داده هاي دوربينهاي نظارتي نصب شده در تاسيسات هسته ايران به پايان مي رسد.
شوراي عالي امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران با تاکيد بر تداوم توقف اجراي داوطلبانه پروتکل الحاقي از سوي ايران بر اساس قانون "اقدام راهبردي براي لغو تحريم ها و صيانت از منافع ملت ايران" در مورد نحوه ادامه کار پس از انقضاء زمان توافق قبلي با آژانس بين المللي انرژي اتمي تصميم گرفت؛ "با توجه به در جريان بودن مذاکرات فني پيرامون حل و فصل موضوعات پادماني ميان ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي که به موازات مذاکرات وين در جريان مي باشد، حفظ داده هاي دوربين هاي نظارتي را به مدت يک ماه از تاريخ سوم خردادماه ۱۴۰۰ ادامه دهد تا از اين طريق فرصت لازم براي پيشرفت و به نتيجه رسيدن مذاکرات فراهم شود".

به گزارش ايسنا، پيشتر کاظم غريب آبادي، سفير و نماينده دائم کشورمان نزد سازمان‌هاي بين‌المللي در وين گفته بود: تصميم ايران براي ادامه ضبط داده هاي دوربين ها حداکثر تا يک‌ماه ديگر، امروز از سوي سازمان انرژي اتمي به اطلاع مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي رسيد. 
غريب آبادي افزود: داده هاي سه ماه گذشته همچنان در اختيار سازمان انرژي است و به آژانس منتقل نمي شود. داده هاي يک ماه پيش روي نيز صرفا نزد ايران خواهد ماند. در رابطه با حذف يا انتقال داده ها، همان شرايط تفاهم مشترک سه ماهه همچنان حاکم خواهد بود. 
نماينده دائم کشورمان به کشورهاي طرف مذاکره توصيه کرد تا از اين فرصت که بر اساس حسن نيت ايران فراهم شده است، در جهت لغو کامل تحريم ها به گونه اي عملي و قابل راستي آزمايي استفاده کنند.
مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز امروز اعلام کرد که توافق با ايران تا ٢٤ ژوئن تمديد شده است.
رافائل گروسي مديرکل آژانس بين المللي انرژي اتمي امروز (دوشنبه) در يک کنفرانس خبري اعلام کرد که توافق ايران و آژانس درخصوص بازرسي ها که روز ٢١ مه (٣١ ارديبهشت ماه) منقضي شده بود تا اواخر ماه ژوئن تمديد شده است.
وي در ادامه تصريح کرد که تفاهمات ايران و آژانس تا ٢٤ ژوئن ادامه خواهد يافت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

پس از این بخوانید

پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر