برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

محمود صادقی: انجام مناظره‌ها در صداوسیما را باید قدر دانست

منبع
ايلنا
بروزرسانی
محمود صادقی: انجام مناظره‌ها در صداوسیما را باید قدر دانست

ايلنا/ يک فعال سياسي اصلاح طلب گفت: نه در سوالات و نه در اظهارات اجازه نمي‌دهند که کانديداها به حوزه بحران‌هاي اقتصادي فعلي و تحريم‌ها ورود کنند و قصد دارند، آنها را به ناکارآمدي دولت فعلي نسبت دهند.

محمود صادقي در گفت‌وگو با ايلنا، در خصوص ارزيابي مناظره‌‌هاي انتخاباتي، اظهار کرد: اگرچه مناظره‌ها شوق زيادي را برنيانگيخت اما نمي‌توان آنها را بي‌تاثير دانست. نظرسنجي دو روز گذشته نشان مي‌دهد که مناظره تاثيراتي روي ديدگاه مردم نسبت به کانديداها داشته است.

وي با بيان اينکه اين مناظره‌ها ضعف ساختاري دارد، افزود: شيوه مديريتي که صدا و سيما اعمال مي‌کند، فرصت مناسبي را در اختيار مناظره‌کنندگان براي طرح ديدگاه‌هايشان قرار نمي‌دهد. چون هدف اصلي از مناظره اين است که چالش ايجاد شود و ديالوگي شکل بگيرد اما اين شکل چيدن موازي صندلي‌ها و طراحي ۴ دقيقه‌اي اظهارات کانديداها نشان‌دهنده ترس طراحان اين برنامه است که نمي‌خواهند درگيري فکري و سياسي شکل بگيرد. 

اين فعال سياسي اصلاح‌طلب بيان کرد: چينش کانديداها دو در برابر پنج است و اين پنج نفر از يک طيف هستند و حرف‌هاي مشابه مي‌زنند و هدف اصلي آنها انتقاد از دولت روحاني است، يعني به نظر مي‌رسد که به جز حذف چهره‌هاي شاخص اصلاح‌طلبان شاهد يک رقابت جدي نيستيم. اين رفتارها فرصتي براي تجلي و ابراز اين تمايزها ايجاد نمي‌کند و کانديداها مجبور مي‌شوند که در فرصت‌هاي کوتاه نوعي تمايزي نسبت به يکديگر نشان دهند.

وي با اشاره به عملکرد صدا و سيما، گفت: انجام اين مناظره‌ها در صدا و سيما را بايد قدر دانست. همين که فرصت‌هايي فراهم مي‌شود که با همه محدوديت‌هايي که هست، اين حرف ها در رسانه ملي زده شود، مغتنم است. اما اين مناظره‌ها کمي سرد و محافظه‌کارانه برگزار مي‌شود و گويا از قبل مفروضشان اين است که نبايد چالشي ايجاد شود.

صادقي تأکيد کرد: اين در حالي است که اساساً مناظره براي چالش است، البته منظور از چالش تهمت و هتاکي نيست، بلکه مردم بايد رويکردها و گفتمان‌ها را ببينند تا بتوانند از بين آنها کانديداي نهايي را انتخاب کنند. در مجموع صدا و سيما سعي کرده است يک شور و نشاطي ايجاد کند و من اين عملکرد صدا و سيما را مثبت ارزيابي مي‌کنم، اما نقدهايي هم مطرح است که مستند اول آقاي همتي و مهرعليزاده سانسور شد. به نظر مي‌رسد که محدوديت‌هايي که صدا و سيما اعمال مي‌کند، بيشتر متوجه اين دو کانديداست.

دبيرکل انجمن اسلامي مدرسين دانشگاه‌ها اضافه کرد: نه در سوالات و نه در اظهارات اجازه نمي‌دهند که کانديداها به حوزه بحران‌هاي اقتصادي فعلي و تحريم‌ها ورود کنند و قصد دارند آنها را به ناکارآمدي دولت فعلي نسبت دهند. 

وي در خصوص سفرهاي استاني برخي از کانديداها اظهار کرد: در درجه اول نقض قوانين و مقررات و پروتکل‌هاست که جاي سوال دارد که هزينه‌هاي تدارک سفرها از جيب چه کسي پرداخت مي‌شود؟ چون طبق گفته خود کانديداها، آنها توان مالي ندارند و بعيد است که هزينه اين سفرهاي استاني با اين توان مالي محدود تامين شود. بنابراين عدم رعايت پروتکل‌ها و منابع مالي که اينها را پشتيباني مي‌کنند، جاي سوال دارد.

محمودي خاطرنشان کرد: بحث اين است که چه کسي بايد اين موضوعات را پيگيري کند. آقاي رئيسي که رئيس قوه قضاييه هستند و شاهد يک تعارض منافع هستيم که اگر تخلفي هم صورت بگيرد، قوه قضاييه رئيس خود را مورد مواخذه قرار خواهد داد؟!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر