برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. برگزیده
سیاسی

گمانه زنی درباره پُست بعدی روحانی

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
گمانه زنی درباره پُست بعدی روحانی

باشگاه خبرنگاران/ خبرهاي متعددي مبني بر رفتن حسن روحاني به دستگاه‌هاي مختلف ديده و شنيده مي‌شود و اما و اگرهاي فراواني هم در اين خصوص به گوش مي‌رسد.

حالا از عمر دولت و تدبير و اميد تنها چند روز ديگر باقي مانده و اين هشت سال براي هميشه به يک قاب عکس بنفش بر تاريخ ايران تبديل خواهد شد. در اين ميان اما شايد افرادي باشند که از خود بپرسند تکليف حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني رئيس دولت‌هاي يازدهم و دوازدهم چه خواهد شد و مسير بعدي او پس از پاستور به کجا خواهد بود؟

با اين حال اما چهره هاي اصلاح طلب همچنان معتقدند که قوي ترين احتمال در مورد آينده روحاني ساکن شدن او در مجمع تشخيص مصلحت نظام است اما در بخش هاي امنيتي.

 

براي مثال اشرف بروجردي فعال سياسي اصلاح طلب گفته است که روحاني بعد از خروج از پاستور به احتمال زياد عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام مي‌شود و ترجيح شخصي‌اش اين خواهد بود که در فضاي امنيتي مشغول فعاليت شود، چرا که وي اساساً هيچ‌گاه به طور پررنگ در فضاي سياسي و تحرکات مرسوم جريان‌هاي سياسي ورود نکرده و چه در دوران جنگ و چه پس از آن، در کار‌هاي لجستيکي و امنيتي مشارکتي جدي داشته است؛ بنابراين بعيد است وارد مسائل سياسي روز شود.

مهدي آيتي فعال سياسي اصلاح‌طلب هم با تاکيد بر اين مهم گفته که آقاي حسن روحاني مثل ديگر دولتمردان بعد از خروج از قدرت به قطع و يقين در مجمع تشخيص مصلحت نظام عضويت خواهد داشت. اما وي به دليل عملکردي که در اين سال‌ها داشته، بين جريان اصلاحات و جريان اصولگرايي جايگاه و پايگاهي ندارد؛ به عبارت ديگر روحاني را نه اصلاح‌طلبان قبول دارند و نه اصولگرايان!

 

با در نظر گرفتن فرضيه هاي بالا به نظر مي رسد که محتمل ترين گزينه براي حجت‌الاسلام و المسلمين حسن روحاني کرسي مجمع تشخصيص مصلحت نظام است تا کم کم خاطره پاستور نشيني او به بخشي از تاريخ جمهوري اسلامي ايران پيوند بخورد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar