logo

وزیر اطلاعات ایران با رئیس جمهور عراق دیدار کرد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
وزیر اطلاعات ایران با رئیس جمهور عراق دیدار کرد

ايرنا/ برهم صالح امروز چهارشنبه در کاخ السلام بغداد با سيد محمود علوي وزير اطلاعات ايران ديدار و دو طرف درباره روابط دوجانبه گفت و گو کرده اند.

وزير اطلاعات ايران در اين ديدار به نمايندگي از دولت جمهوري اسلامي ايران به برهم صالح و ملت عراق فاجعه آتش سوزي بيمارستان امام حسين (ع) در ذي قار را تسليت گفت.
دو طرف همچنين درباره روابط دوجانبه بين دو کشور همسايه و اهميت آن براي دو ملت دوست بحث و تبادل نظر کردند.

برهم صالح و علوي بر ضرورت تقويت روابط ايران و عراق در همه عرصه ها تاکيد کردند.


سيد محمود علوي در اين ديدار بر «اهميت روابط محکم بين دو کشور و ملت، حمايت ايران از امنيت و ثبات در عراق، تقويت همکاري، هماهنگي در مقابله را تروريسم و افراط گرايي و برقراري صلح در منطقه» تاکيد کرد.

برهم صالح نيز از «عمق روابط تاريخي عراق با جمهوري اسلامي ايران و ضرورت توسعه افق هاي همکاري دوجانبه در همه عرصه ها» گفت و اشاره کرد: عراق مقتدر، امن، باثبات، داراري حاکميت و روابط متوازن با پيرامون عربي و اسلامي خود، نماينده ثابت و مرکزي براي تلاقي منافع مشترک با کشورهاي منطقه و تقويت کننده صلح و امنيت منطقه اي خواهد بود.

وي به خاطر «مواضع جمهوري اسلامي ايران در پشتيباني از عراق به ويژه در جنگ با تروريسم و مقابله با تروريست هاي داعش» تقدير کرد.

وزير اطلاعات ايران در بدو ورود به بغداد از محل شهادت سردار شهيد قاسم سليماني و شهيد ابومهدي المهندس بازديد کرد و قرار است با مسئولان عراقي ديدار کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر