برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نقوی حسینی: غربی‌ها بیشتر از ایران تمایل دارند که مذاکرات به نتیجه برسد

منبع
نامه نيوز
بروزرسانی
نقوی حسینی: غربی‌ها بیشتر از ایران تمایل دارند که مذاکرات به نتیجه برسد

نامه نيوز/ يک نماينده پيشين مجلس گفت: دولت سيزدهم در شرايطي کار خودش را آغاز مي‌کند که بحران معيشتي و فشارش بر مردم در بالاترين سطح خود قرار دارد، تحريم‌هاي حداکثري هم که در اوج خودش است، مذاکرات بين‌المللي لاينحل باقي مانده و قرار است دولت آينده به همه اين مشکلات سامان دهد.

دولت ابراهيم رئيسي در شرايطي کار خود را آغاز مي‌کند که انواع مشکلات پيرامونش است؛ از چالش‌هاي سياست خارجي تا بحران توسعه در داخل که نمودش در کم‌آبي خوزستان ديده مي‌شود تا مشکلات عديده اقتصادي که بارش بر دوش مردم است. در اين شرايط پرسش اين است که رئيسي دولتش را چگونه شروع مي‌کند؟

حسين نقوي حسيني، نماينده پيشين مجلس درباره اين موضوع گفت: شرايط دولت سيزدهم نسبت به همه دولت‌هاي گذشته متفاوت است. اگر شاخص‌هاي اقتصادي، بين‌الملي و رشد و توسعه را ببينيم، متوجه مي‌شويم که تمام دولت‌ها وقتي مي‌خواستند روي کار بيايند با ذره‌اي اميد روبه‌رو بودند و فرصت لازم براي ارزيابي اوضاع را داشتند اما دولت سيزدهم در شرايطي کار خودش را آغاز مي‌کند که بحران معيشتي و فشارش بر مردم در بالاترين سطح خود قرار دارد، تحريم‌هاي حداکثري هم که در اوج خودش است، مذاکرات بين‌المللي لاينحل باقي مانده و قرار است دولت آينده به همه اين مشکلات سامان دهد و البته انتظارات هم از دولت آقاي رئيسي بالا رفته است.

او ادامه داد: حالا تصور کنيد بر حجم همه اين مشکلات خشکسالي هم اضافه شده است و واقعا آقاي رئيسي در شرايط بسيار سختي کار خود را شروع مي‌کند. در اين شرايط او بايد با برنامه‌اي کوتاه‌مدت به سمت حل مشکلات استاني برود و با عملکردي انقلابي و جهادي در مدت يک‌ساله به بسياري از مشکلات حاد رسيدگي کند. در کنار اين موضوع بايد برنامه‌هايي ميان‌مدت و بلندمدت هم در دستور کار باشد.

اين فعال سياسي درباره سرنوشت مذاکرات در دولت بعد هم بيان کرد: واقعيت اين است که غربي‌ها بيشتر از ايران تمايل دارند که مذاکرات به نتيجه برسد زيرا آنها بيشتر از ما به نتيجه مذاکرات نياز دارند و از پيشرفت برنامه‌هاي هسته‌اي ايران مي‌ترسند. ما هم مي‌خواهيم مذاکرات طاقت‌فرسا و بلندمدت نشود. به همين دليل تصور مي‌کند با روي کار آمدن آقاي رئيسي به سرعت يک نتيجه مقتدرانه و قابل قبول از مذاکرات هسته‌اي به دست آيد.

نقوي حسيني در پايان درباره نوع مواجهه دولت رئيسي با اعتراضات و عصبانيت‌ مردم گفت: دولت بايد در برابر عصبانيت مردم صبور باشد و به هيچ وجه تنش را تبديل به بحران نکند. همه مسئولان نظام از جمله دولت بايد حواسشان باشد که برخوردهاي شديد نظامي و انتظامي با مردم اوضاع را بحراني‌کند. همه بايد بدانيم که نبايد با مردم با خشونت رفتار کنيم و حتما هم دولت آقاي رئيسي رويکرد و صبر و متانت را در قبال مردم پيش مي‌گيرد. مردم حق دارند و بايد آنها را درک کرد زيرا در دوره هشت‌ساله آقاي روحاني هيچ کاري برايشان انجام نشده است. از سوي ديگر مجلس هم بايد در اين بزنگاه انقلابي‌بودن خود را ثابت کند و در همکاري گسترده با دولت زمينه حل مشکلات مردم و کشور را فراهم کند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر