برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نماینده مجلس: تجارت مرزنشینان باید قانونمند شود

منبع
ميزان
بروزرسانی
نماینده مجلس: تجارت مرزنشینان باید قانونمند شود

ميزان/ سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه مرزنشينان بهترين مرزداران کشورمان هستند، گفت: هر گونه طرحي مبني بر رونق تجارت مرزنشينان مي‌تواند اقدام پسنديده‌اي باشد.


غلامرضا مرحبا، با اشاره به موضوع تجارت مرزنشينان و بررسي اين موضوع در مجلس بيان داشت: تجارت مرزنشينان بسيار امري مهم است چرا که مرزنشينان، مرزداران ما هستند.

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه متاسفانه مرزنشينان ما در معرض قاچاق و بسياري از موضوعات ديگر قرار گرفته‌اند، تاکيد کرد: اگر ما به آن‌ها کمک کنيم تا يک تجارت قانوني و کاملاً کنترل شده‌اي داشته باشند به نحوي که هم زندگي خودشان تامين شود و هم در مرز حضور داشته باشند، هم از مرز حفاظت و حراست خواهند کرد و هم خودشان بهترين عامل براي مبارزه با قاچاق و هرگونه ناامني در مرز خواهند شد.

وي تصريح کرد: بنابراين هر گونه طرحي مبني بر رونق تجارت مرزنشينان مي‌تواند اقدام پسنديده‌اي باشد البته قبل‌تر هم طرح‌هاي مختلفي تدوين شده، اما شکل خوبي به خود نگرفته است.
 
مرحبا اظهار داشت: البته ما اگر طرحي داشته باشيم که بتوانيم مرزنشينان مان را به نحوي ساماندهي کنيم که ديگر نروند و قاچاق سوخت نکرده و به ساير قاچاق‌ها روي نياورند، اقدام مفيدي انجام داده‌ايم.

سخنگوي کميسيون اقتصادي مجلس با بيان اينکه نبايد به مرزنشينان به چشم قاچاقچي نگاه کنيم، تاکيد کرد: موضوع تجارت مرزنشينان امر پسنديده‌اي است و ما بايد به آن کمک کنيم تا قانونمند شود چراکه مرزنشينان ما بهترين مرزداران ما هستند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر