برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

دهنوی: پنجشنبه لیست کابینه به مجلس ارائه می‌شود

منبع
فارس
بروزرسانی
دهنوی: پنجشنبه لیست کابینه به مجلس ارائه می‌شود

فارس/ عضو هيئت رئيسه مجلس گفت: اگر در زمان مراسم تحليف ليست وزراي پيشنهادي دولت آينده اعلام شود که احتمالا اين کار صورت مي‌پذيرد کميسيون‌ها از ۱۶ مرداد برنامه وزراي پيشنهادي را بررسي خواهند کرد.

سيدمحسن دهنوي عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي امروز (چهارشنبه 6 مرداد) و در حاشيه جلسه علني مجلس در جمع خبرنگاران درباره تدابيري که مجلس براي مراسم تحليف رئيس جمهور آينده در نظر گرفته است، گفت: مراسم تحليف رئيس جمهور منتخب ساعت ۱۷ پنجشنبه ۱۴ مرداد برگزار خواهد شد.
وي افزود: با توجه به شرايط خاص کرونا که در کشور حاکم است و به دليل رعايت پروتکل هاي بهداشتي ما در زمينه دعوت از مهمانان داخلي جهت حضور در مراسم تحليف رئيس جمهور منتخب با محدوديت هايي مواجه هستيم و بر اين اساس دعوت از مهمانان داخلي در سطح مقامات عاليرتبه کشوري و لشکري خواهد بود.
عضو هيئت رئيسه مجلس درباره مهمانان خارجي که در مراسم تحليف رئيس جمهور آينده حضور مي يابند، گفت: تا امروز بيش از ۵۰ کشور اعلام کرده اند که در مراسم تحليف رئيس جمهور منتخب حضور مي يابند و دعوت نامه هاي آنها ارسال شده است. مقامات کشورهاي خارجي در سطوح مختلف از جمله رئيس جمهور، نخست وزير، وزير امور خارجه و در سطح پايين تر هستند.
نماينده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: تا جايي که پروتکل هاي ستاد ملي مقابله با کرونا اجازه دهد ما سعي مي کنيم از حضور مهمانان به ويژه مهمانان خارجي در مراسم تحليف رئيس جمهور آينده بهره مند شويم.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چه زماني مجلس برنامه وزراي پيشنهادي دولت سيزدهم را بررسي مي کند، گفت: اگر تا بعد از مراسم تحليف ليست وزراي پيشنهادي دولت سيزدهم آماده و اعلام شود، بلافاصله مجلس بررسي هاي خود را آغاز مي کند، چرا که تأکيد رئيس جمهور منتخب و رئيس مجلس شوراي اسلامي اين است که شرايط خاص کشور اقتضا مي کند بلافاصله وزراي جديد مشخص شوند و کار خود را شروع کنند.
عضو هيئت رئيسه مجلس تصريح کرد: بر اين اساس اگر تا زمان مراسم تحليف ليست وزراي پيشنهادي دولت سيزدهم اعلام شود، کميسيون هاي تخصصي مجلس از روز شنبه ۱۶ مردادماه بررسي برنامه وزراي پيشنهادي را آغاز خواهند کرد و احتمالا يک هفته اين کار در کميسيون ها طول مي کشد و پس از آن بررسي رأي اعتماد وزرا را در صحن علني مجلس خواهيم داشت.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر