logo

رئیسی: دولت باید برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی تلاش کند

منبع
ايسنا
بروزرسانی
رئیسی: دولت باید برای از بین بردن آسیب‌های اجتماعی تلاش کند

ايسنا/رييس جمهور منتخب گفت: دولت بايد با استفاده حداکثري از ظرفيت نهادها و موسسات مردمي براي از بين بردن آسيب‌هاي اجتماعي تلاش کند.

به گزارش روابط عمومي دفتر رئيس جمهور منتخب، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد ابراهيم رئيسي صبح امروز (پنج شنبه) همزمان با عيد سعيد غدير با حضور در يک موسسه خيريه نگهداري و تربيت «کودکان کار»، با کودکان و نوجوانان حاضر در آن، ديدار و گفت‌وگو کرد. 

 رئيسي در اين بازديد با تبريک عيد سعيد غدير، اين عيد را روزي بسيار بزرگ و مهم توصيف کرد و افزود: ملاطفت، مهرباني و مهرورزي با هم‌نوعان از آموزه هاي اهل بيت عليهم الاسلام است و در اين زمينه به طور خاص هم سيره فردي هم سيره حکومتي اميرالمومنين علي عليه السلام بايد الگوي آحاد جامعه ما و کارگزاران نظام اسلامي باشد.

رئيس جمهور منتخب با تاکيد بر اينکه کودکان و نوجوانان حاضر در اين مرکز قدردان مربياني هستند که نقش پدر و مادر و معلم را براي آنها توأمان ايفا مي کنند، افزود: اينکه همت کرده‌ايد و در اينجا هم به آموزش اهتمام داريد و هم به کار توليدي، اقدام بسيار خوب و ارزشمندي است.

 رئيسي با اشاره به اينکه بايد از فرصت فراهم شده آموزش و مهارت آموزي حداکثر استفاده را ببريد، تاکيد کرد: مطمئن باشيد با اميد و اراده قوي شما و تفضل پروردگار، آينده روشني براي خود خواهيد ساخت و ان شاءالله در حل مشکلات کشور نقش آفرين خواهيد بود.

رئيس جمهور منتخب ضمن تقدير از اقدامات و تلاش هاي خيرخواهانه مديران و مربيان موسسه در رسيدگي و ساماندهي کودکان کار و نيز نوجوانان بي سرپرست يا بدسرپرست، تاکيد کرد: توجه به موضوع آسيب هاي اجتماعي بسيار مهم و از وظايف دولت است به نحوي که در گام اول بايد مانع به وجود آمدن آسيب ها شد و در مرحله بعدي براي از بين بردن آنها تلاش نمود.

 رئيسي افزود: البته در اين مسير، بايد از ظرفيت گروه ها و نهادهاي مردمي و موسسات خيريه بهره حداکثري برد.

رئيسي با انتقاد از اقدامات باندهاي سازماندهي شده براي سوء استفاده و بهره کشي از کودکان کار، اظهار داشت: اين کودکان و نوجوانان، فرزندان ايران هستند و ضمن تلاش براي حراست از کرامت آنها و صيانت از فرهنگ ايراني اسلامي جامعه، با آموزش مهارت هاي مختلف آنها را براي حضور موثر در جامعه آماده کرد. 

در ابتداي اين بازديد رئيس جمهور منتخب از کارگاه‌هاي توليدي اين موسسه بازديد و در جريان فعاليت‌هاي آن قرار گرفت. 

کودکان و نوجوانان نيز با ابراز خوشحالي از ديدار و گفت‌وگوي مستقيم با رئيس جمهور منتخب، درخواست هايشان از جمله حمايت دولت از طرح «کودک کار کارآفرين» را با رئيسي در ميان گذاشتند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره