برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
برگزیده
سیاسی

المیادین: اگر توان نظامی ایران نبود آمریکا به پای میز مذاکره نمی‌آمد

منبع
فارس
بروزرسانی
المیادین: اگر توان نظامی ایران نبود آمریکا به پای میز مذاکره نمی‌آمد

فارس/ يک روزنامه‌نگار و تحليلگر سياسي معتقد است آنچه سبب شد که کشورهاي غربي يا آمريکا پاي ميز مذاکره حاضر شوند توان نظامي و دفاعي ايران بود.

شبکه الميادين در گزارشي به خبر هدف قرار گرفتن يک کشتي متعلق به رژيم صهيونيستي در آب‌هاي درياي عمان پرداخت. اين شبکه به رسانه‌هاي رژيم صهيونيستي اشاره کرد که حادثه براي کشتي اسرائيلي را به ايران مرتبط کردند. 
اين شبکه در گفت‌وگويي مرتبط با اين مسئله از روزنامه‌نگار محمد مهدي ملکي پرسيد، چرا رژيم صهيونيستي مدام در حال متهم کردن ايران است و حادثه براي کشتي در آب‌هاي عمان را به ايران نسبت مي‌دهد و حتي اين حادثه و اتهام را به مذاکرات هسته‌اي مرتبط مي‌کند؟ ملکي گفت، اين طبيعي است؛ مسئولان در تل‌آويو از آغاز مذاکرات هسته‌اي، نگراني‌هاي بزرگي در اين خصوص دارند. آنها با هر گونه نزديکي بين ايران و شش کشور قدرتمند دنيا مخالفند. تا امروز رژيم صهيونيستي از هيچ تلاشي براي اثرگذاري بر آمريکا و به شکست کشاندن مذاکرات دريغ نکرده است... ماشين رسانه‌اي اسرائيلي و امپراتوري رسانه‌اي غرب به شکل مستقيم يا غيرمستقيم راهبرد مشخصي براي ايران‌هراسي دارند و ايران را منبع خطري براي امنيت و ثبات معرفي مي‌کنند. 

الميادين با اشاره به اخبار داخلي رژيم صهيونيستي و با بيان اينکه سردرگمي داخلي رژيم صهيونيستي روشن است و ما شاهد تبادل اتهامات برخي سران رژيم با خودشان هستيم پرسيد، آيا رژيم صهيونيستي ميتواند در اين مرحله آمريکا را تحت تاثير قرار بدهد؟ و ملکي گفت، نتانياهو تمام تلاش خود را براي تأثير بر ترامپ به کار گرفت تا او در تحقق اهداف اسرائيل با آنها همراه باشد... و او هم به اين فشارها تن داد و از توافق هسته‌اي خارج شد و تحريم‌هاي سختي عليه ايران وضع کرد اما آنها هم در به زانو در آوردن ايران مقابل خواسته‌هاي اسرائيل شکست خوردند... آنها تمام تلاش خود را به کار گرفتند و سياست فشار حداکثري را در پيش گرفتند و پول زيادي خرج کردند به اميد اينکه ايران را فلج کنند... اما امروز شاهد شکست خود هستند. کابينه جديد رژيم صهيونيستي هم همان فشار بر آمريکا را ادامه مي‌دهد تا مذاکرات وين را به شکست بکشانند. شايد برخي توطئه‌ها از جمله ترورها را ادامه دهند و برخي اهداف صنعتي را هدف قرار بدهند اما ايران نيز کاملا مراقب است.


الميادين با اشاره به گزارشي در نشريه نشنال اينترست که نوشته خلبانان ايراني با هواپيماهاي قديمي خود مي‌توانند آمريکايي‌ها با هواپيماهاي جديدشان را شکست بدهند، پرسيد که آمريکايي‌ها چطور به اين نتيجه رسيده‌اند، و ملکي گفت،  ابتدا در خصوص منطقه نکته‌اي را درباره امنيت منطقه‌اي و دفاعي بگويم؛ ما مثلي داريم که مي‌گويد، آزموده را آزمودن خطاست. اگر رژيم صهيونيستي يا آمريکا و متحدانشان در انديشه هر گونه تعرض به ايران باشند بايد بدانند که در عرصه ميداني هيچ احتمالي براي موفقيت ندارند و ما ترديدي نداريم که اگر به موفقيت اين گزينه اميد داشتند،‌ در استفاده از آن هيچ ترديد نمي‌کردند. تحريم‌هاي زيادي عليه ايران وضع کردند اما سراغ گزينه نظامي نرفتند زيرا مي‌دانند که ايران چه آسيبي گسترده‌اي مي‌تواند به پايگاه‌هاي آنان در منطقه وارد کند و دستاوردهاي ايران در حوزه موشکي و پهپادي و همچنين مهار پهپاد پيشرفته آمريکايي و فرود آوردن آن ميزان پيشرفت فناوري ايران را نشان مي‌دهد. همچنين انواع پهپادها و موشک‌هايي که ايران رونمايي کرده سبب شد که غرب خيلي زود به ميز مذاکرات هسته‌اي بازگردد و اگر اين توان نظامي ايران نبود، آمريکا و غرب به پاي ميز مذاکره باز نمي‌گشت. 

در بخشي ديگر از اين برنامه، الميادين از نامه وزير خارجه ايران به دبير کل سازمان ملل پرسيد و ملکي گفت، سازمان ملل و نهادهاي بين‌المللي متاسفانه نتوانسته‌اند به نقش قانوني خود عمل کنند و نقش‌شان بخصوص در شش سال گذشته در ارتباط با مذاکرات هسته‌اي، سياسي شده است. آمريکا از ۲۰۱۸ در زمان آقاي ترامپ از توافق خارج شد و به هيچ يک از قوانين بين‌المللي متعهد نماند اما هيچ هزينه‌اي در اين خصوص متحمل نشده است يا با اعتراض نهادهاي بين‌المللي روبه‌رو نشده است... از طرف ديگر تلاش‌هاي ديپلماتيک ايران و نامه‌اي که آقاي ظريف براي دبير کل سازمان ملل ارسال کرده نشان داده که آمريکا چه تعهداتي را زير پا گذاشته است. اين نامه به عنوان سندي در تاريخ خواهد ماند و لکه ننگي براي امريکا خواهد بود چرا که تعهدات خود را اجرا نکرد و از توافق خارج شد... متأسفانه اروپايي‌ها هم در روابطشان با ديپلمات‌ها ابتدا ايران را تشويق کرده‌اند که صبر کند و در توافق باقي بماند و به ايران وعده کردند که آمريکا را به توافق بازميگردانند اما نتوانستند به اين وعده عمل کنند بلکه به عکس آمريکا را در تحميل تحريم‌هاي جديد به ايران کمک کردند... آنها تحت اراده آمريکا قرار دارند. 

ملکي در پاسخ به سوالي درباره گزارشي در الميادين درباره اينکه خيلي از سايت‌ها و رسانه‌هاي غربي و عربي سال‌هاست که تبليغ مي‌کنند نظام ايران در حال فروپاشي است، گفت، به نظر مي‌رسد که طرف مقابل يعني رژيم صهيونيستي يا آمريکا دنبال محقق کردن آرزوهايشان در خصوص ايران هستند و مشغول جنگ رواني عليه ايران هستند و مکررا تبليغ مي‌کنند که نظام ايران در حال سقوط است. هر کس مقداري آگاهي سياسي داشته باشد متوجه اين تبليغات مي‌شود. هر روز و هر ماه و سال که مي‌گذرد پيشرفت‌هاي ايران در صنعت‌هاي نوين و روز بيشتر و بيشتر مي‌شود... اين ثابت مي‌کند که امنيت و ثبات و پيشرفت علمي و راهبرد يکپارچه با وجود تحريم‌ها و فشارهاي همه‌جانبه آمريکا و طراحي‌هايي که اسرائيلي‌ها مي‌کنند ادامه دارد و ايران استوار ايستاده است... ماشين رسانه‌اي دشمن تلاش مي‌کند نااميدي را به افکار عمومي تزريق کند و آينده را در چشم مردم ايران سياه نشان بدهد... تا بين دولت و مردم شکاف ايجاد کند و اعتماد متقابل را از بين ببرد و ناکامي‌ها را بزرگنمايي کند و وانمود کنند که نظام در حال فروپاشي است... فراموش نمي‌کنيم که در چهلمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي اين جنگ رسانه‌اي به اوج خود رسيده و تبليغ مي‌کرد که جمهوري اسلامي در حال فروپاشي است. 

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
پس از این بخوانید
پس از این بخوانید

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر