برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

نامزد شورای ائتلاف: در دنیا هالیوود و بالیوود داریم چرا ایرانوود نداشته باشیم؟

منبع
ايرنا
بروزرسانی
نامزد شورای ائتلاف: در دنیا هالیوود و بالیوود داریم چرا ایرانوود نداشته باشیم؟

ایرنا/ نامزد شورای ائتلاف با بیان اینکه ٩٠ درصد سازمان ها در ایران در نقطه تطبیق قرار دارند، بیان داشت: در حوزه فرهنگی معضل ما نداشتن فرماندهی فرهنگی است، در دنیا هالیوود و بالیوود داریم چرا ایرانوود نداشته باشیم. در حوزه فرهنگی نباید غفلت کرد.

نشست انتخاباتی حجت الاسلام «سید محمود نبویان»، «حسن خجسته باقرزاده» و «مرتضی کامل نواب» سه نامزد فهرست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در خبرگزاری جمهوری اسلامی برگزار شد.

در ابتدای این نشست حسن خجسته‌ باقرزاده نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به سوابق مدیریتی و کاری خود در بخش هایی همچون سازمان صدا و سیما، حوزه های فرهنگی و تالیف کتاب اشاره کرد و گفت: حدود ۱۱ سال معاون صدای سازمان و حدود ۶ سال معاون برنامه‌ریزی سازمان صدا و سیما بودم و بیشتر در حوزه‌های فرهنگی فعالیت کرده ام و در مجموع ۲۷ کتاب و حدود ۹۰ مقاله‌های علمی پژوهشی دارم.

این نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب تصریح کرد: درباره نسبت رسانه و مخاطب سه رویکرد شامل رویکرد تجویزی و از بالا به پایین مطرح است که اکثر رسانه‌های دینی در دنیا و رسانه‌های سلامت محور نسبت‌شان تجویزی یعنی باید و نباید است.

خجسته باقرزاده ادامه داد: رویکرد دومی که گسترده است و درباره ادبیات ارتباطات زیاد درباره آن بحث می‌شود رویکرد مشتری‌مداری و بازار است، در ادبیات ارتباطات دو بحث اساسی وجود دارد یک بحث همین است که محتوای خوب محتوایی است که بازار تعیین کند و رویکرد سوم که دوست‌مداری است، نه مانند تجویزی‌ها و نه مثل مشتری‌مداری‌ها است در این رابطه، ارتباط با مخاطب دوستانه است و کار ما در این بین بسیار سخت است.

وی با بیان اینکه ٩٠ درصد سازمان ها در ایران در نقطه تطبیق قرار دارند، بیان داشت: در حوزه فرهنگی معضل ما نداشتن فرماندهی فرهنگی است، در دنیا هالیوود و بالیوود داریم چرا ایرانوود نداشته باشیم. در حوزه فرهنگی نباید غفلت کرد.

۹۰ درصد سازمان‌های کشور از چرخه حیات خارج شدند

خجسته باقرزاده در ادامه این نشست درباره برنامه‌هایی که برای سازمان‌های فرهنگی کشور در صورت کسب رای اعتماد مردم دارد، گفت: در جمهوری اسلامی همه سازمان‌های آن یک تولد تا نقطه سازوگاری و بعد مرگ دارند و ۹۰ درصد سازمان‌های ایران در مرحله انتهایی این چرخه قرار گرفته و از چرخه حیات خارج شده اند. البته شاید بودجه آنها قطع نشود ولی هیچ نقشی در کشور ایفا نمی‌کنند.

نامزد شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه فرماندهی فرهنگی در ایران وجود ندارد، افزود: البته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این زمینه فعال است ولی این وزارتخانه می تواند به برنامه ریزی و توسعه فرهنگی تغییر کند و در این خصوص اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه سینمای جمهوری اسلامی ایران با دنیا متفاوت است، تصریح کرد: همانطور که هالیوود و بالیوود داریم باید ایرانوود هم داشته باشیم و در یک برنامه ۱۰ ساله به آن برسیم.

هیچ حکومتی علاقه ندارد فضای مجازی را از دست خود خارج کند

خجسته باقرزاده با بیان اینکه کشورهای جهان در طول تاریخ در پنج حوزه درگیر رقابت و جنگ بودند، درباره فیلترینگ فضای مجازی گفت: حوزه های سرزمینی ، دریا، هوا و فضا چهار حوزه مهم در طول تاریخ بوده و پنجمین حوزه فضای مجازی است که  نباید این فضا را یک جایگاه معمولی در نظر بگیریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فضای مجازی در حوزه جنگ و رقابت جهانی است و شبکه‌های اجتماعی ابزار مهم جغرافیایی برای سایر کشورها محسوب می‌شود و بسیار راهبردی و استراتژیک است و هیچ کشوری حاضر نیست این فضا را از دست خود خارج کند.

خجسته با بیان اینکه در ایران شناخت مبنایی از فضای مجازی وجود ندارد، یادآور شد: اینترنت در ایران فنی تنظیم شده و همیشه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دکترای فنی و مهندسی داشته است. درحالی که باید این وزیر در ارتباطات و مدیریت رسانه تحصیل کرده باشد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar