برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

برای بحث خرید و فروش آرا چه تدابیری اتخاذ شده است؟

منبع
صدا و سيما
بروزرسانی

صدا و سیما/ برای بحث خرید و فروش آرا در شهرها چه تدابیری اتخاذ شده؟ سید محمد تقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور و رئیس ستاد انتخابات به این سوال پاسخ می‌دهد.

اگر کاندیدی به قانون شفافیت مالی در هزینه های انتخاباتی عمل نکند چه اتفاقی خواهد افتاد؟

*هم در قانون و هم در دستورالعمل شفافیت مالی تصریح شده و به اطلاع کاندیداها هم رسانده شده که اگر کسی قانون شفافیت مالی را زیر پا بگذارد، یکی از محکومیت های آن ممنوعیت دو دوره ورود به انتخابات به عنوان نامزد انتخاباتی ست و از سوی دیگر در قانون هم تعریف شده که فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی شود

اگر کسی از امکانات دولتی در اختیار خود به نفع یک کاندیدای خاص استفاده تبلیغاتی کند با او برخورد می‌شود؟ 

به همه مدیران ابلاغ شده که این کار ممنوع است و با آن برخورد می شود. در همین چند روز، هم در مجموعه وزارت کشور بعضی مدیران عزل شدند و هم در نهادهای غیر از وزارت کشور نیز افرادی بودند که خطا کرده بودند و آن ها نیز عزل شدند

تخلف انتخاباتی را چگونه گزارش دهیم؟

*در همه استان ها، بازرسی استانداری مستقر است، خود هیات نظارت شورای نگهبان در استان ها و شهرستان ها هم بر حسن اجرای انتخابات نظارت می کند،فرمانداری ها و هیات های اجرایی نیز تخلفات را بررسی می کنند، دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی نیز به رصد وقایع می پردازند. 
*اگر کسی خواست بیرون از استان خود نیز شکایتی را به ثبت برساند و یا گزارشی را اعلام کند، شماره ١١٧ در وزارت کشور پاسخگوی تماس ها و بررسی کننده تخلفات است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر