logo
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
علم و تکنولوژی

این رویداد نادر فضایی را تنها یکبار خواهید‌ دید

منبع
فارس
بروزرسانی
این رویداد نادر فضایی را تنها یکبار خواهید‌ دید

فارس/تابستان امسال انفجار یک ستاره در فاصله ۳هزار سال نوری زمین رخ می‌دهد که نور آن از دید ناظران زمینی قابل مشاهده خواهد‌بود.
 
 
 به نقل از ارث، پهنه وسیع آسمان شب، در آستانه رونمایی از پدیده‌ای نادر و دیدنی است.ستاره تی کرونا بوریالس که در صورت فلکی کرونا بوریالیس قرار دارد، در آستانه یک انفجار پرنور و چشمگیر است.این انفجار در سیستمی دوگانه رخ خواهد داد. در واقع ستاره تی کرونا با یک غول قرمز همراه شده‌است. یعنی در قلب این فرآیند کیهانی، یک کوتوله سفید (باقیمانده فوق‌العاده متراکم ستاره‌ای که زمانی قدرتمند بود) قرار دارد و ستاره دیگر غول قرمز گازی است.
ستاره تی کرونا بوریلیس گاز هیدروژن را از غول قرمز که در کنارش قرار دارد به سمت سطح خود می‌کشد.
این سیستم زمینه را برای یک رویداد انفجاری به نام نوا فراهم می‌کند. هنگامی که کوتوله سفید هیدروژن را از ستاره همراه خود می‌کشد، گاز روی سطح آن جمع شده و فشار و گرما ایجاد می‌کند.این روند تا زمانی ادامه می‌یابد که کوتوله سفیدمانند یک زودپز که به حد مجاز خود رسیده طی یک انفجار هیدروژنی فوران می‌کند.


ربکا هاوسل دانشمند و محقق مرکز پرواز فضایی گادِرد ناسا گفت که این رویدادی است که یکبار در عمر هر فرد اتفاق می‌افتد.دانشمندان ابزارهای علمی و تلسکوپ‌ها را آماده مشاهده و مطالعه این پدیده‌کرده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره