نماد آخرین خبر

محققان با رمزگشایی صدای چرخش کلید در قفل می توانند نمونه آن را بسازند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی

ديجياتو/ محققان اخيرا متدي را کشف کرده اند که در آن با گوش دادن به صداهاي ايجاد شده هنگام چرخيدن کليد در قفل مي توان نسخه ديگري از آن کليد را ساخت و جالب آنکه در اين روش نيازي به يک ميکروفن پيشرفته نيست و آنطور که دانشمندان مي گويند اين صداها را ميتوان با استفاده از يک تلفن هوشمند يا زنگ هوشمند دربهاي ورودي ضبط کرد.

محققان امنيتي همچنين ثابت کرده اند که با استفاده از نرم افزارهاي پردازش سيگنال ميتوان صداي چرخيدن کليد درون قفل ها را رمزگشايي کرد و از روي همين صداها کليد جديدي ساخت. در واقع اين صداهاي کليک شکل دقيق تناوب برآمدگي هاي روي کليد را مشخص مي کنند و بعد از آنکه دانشمندان صداي حاصل از چرخيدن کليد در قفل را رمزگشايي کردند ميتوانند با استفاده از تکنيک پرينت سه بعدي نسخه ديگري از آن بسازند.

اين سيستم که با نام SpiKey شناخته مي شود، همزمان با برخورد لبه هاي کليد به پين هاي قفل، روي کليک هاي فلزي تمرکز مي کند. تيم محققان ابداع کننده اين سيستم مي گويند اين کليک ها نقشي يک رهنما را در تحليل استنتاجي شان ايفا مي کنند؛ براي انجام اين تحليل لازم است که نرم افزار SpiKey فاصله هاي بين دندانه ها را محاسبه کرده و به تعبير کليد سازان «عمق نيش» را مشخص نمايد. منظور از عمق نيش در واقع مقدار فرورفتگي يا برآمدگي هر دندانه در بدنه کليد است.

يکي از روش هاي موجود براي جلوگيري از رمزگشايي صداي چرخيدن کليد در قفل چرخاندن آن با سرعت غير ثابت است. و بايد اشاره کنيم که نرم افزار طراحي شده توسط محققان ميتواند تغييرات و ناپايداري هاي سرعتي کوچک را اصلاح کند. اين سيستم در نهايت سه طرح احتمالي براي قفل مورد نظر شما ارائه مي دهد که يکي از آنها با کليدي که صدايش ضبط شده مطابقت خواهد داشت.

محققان مي گويند يکي از کليدهايي که با اين تکنيک ساخته مي شود ميتواند درب مورد نظر شما را باز کند. با اين حال بايد باز هم خاطرنشان کنيم که اگر سرعت چرخاندن کليد اصلي در قفل را به يکباره کم و زياد کنيد ميتوانيد اين تکنيک را شکست دهيد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره