نماد آخرین خبر

عصاره گل خرزهره کووید-۱۹ را علاج نمی‌کند

منبع
همشهري آنلاين
بروزرسانی
عصاره گل خرزهره کووید-۱۹ را علاج نمی‌کند

همشهري آنلاين/ يکي از آخرين اطلاعات نادرستي که درباره کروناويروس رواج يافته، اين است که عصاره گل سرخ که يک گياه بسيار سمي است، مي‌تواند کوويد-۱۹ را علاج کند، در حاليکه هيچ شاهد علمي در اين باره وجود ندارد.
عصاره‌اي که از گل خرزهره، بوته گل‌داري که براي محوطه‌سازي به کار مي‌رود، گرفته مي‌شود، بوسيله برخي از افراد مشهور در آمريکا به عنوان درماني براي کرونا تبليغ شده است.
از جمله مايک ليندل، مدير شرکت MyPillow که از طرفداران دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريکا است، مدعي اثرات درماني بالقوه اين عصاره شده است. ترامپ هم اخيرا گفته بود که به اين عصاره «علاقمند» شده است و از سازمان غذا و داروي آمريکا خواسته است در اين بار بررسي کند. هر چند بعدا ترامپ گفت اين سازمان را تشويق به تاييد اين عصاره نکرده است.

شرکت فونيکس بيوتکنولوژي در امريمل اوليندرين را به عنوان يک مکمل بدون نسخه مي‌فروشد و اين عصاره به عنوان يک مکمل نياز به تاييد سازمان غذا و دارو ندارد. گرچه اين شرکت اجازه ندارد اين مکمل را به عنوان دارويي براي ويروس کرونا تبليغ کند.

گرچه اين شرکت اجازه تبليغ اين مکمل را به عنوان علاج ويروس کرونا ندارد، برخي نگران هستند که توجهي که به اين عصاره جلب شده است، باعث شود برخي آمريکاييان به خوددرماني به آن روي بياورند.
موضوع نگران‌کننده‌تر اين است افراد ممکن است گياه خام خرزهره را بخورند که که ممکن است مرگبار باشد.
کارشناسان مي‌گويند اگر چيزي در طبيعت مي‌رويد، به معناي بي‌خطر بودن آن نيست. اگر اين گياه را بخوريد و آنقدرآن را مصرف کنيد که دچار اووردوز شويد، علائمي مانند تهوع، استفراغ، سردرد و اختلال ريتم قلب ممکن است بروز کند. اين اختلال ريتم قلب ممکن است باعث بيهوش شدن و مرگ شما شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar