نماد آخرین خبر

۳ واکسن دیگر کرونا در روسیه در حال ثبت است

منبع
تسنيم
بروزرسانی
۳ واکسن دیگر کرونا در روسیه در حال ثبت است

تسنيم/ وزير بهداشت روسيه با اشاره به اينکه سه واکسن عليه ويروس کرونا در حال به ثبت رسيدن هستند، از آغاز روند توزيع واکسن "اسپوتنيک-۵" به برخي مراکز درماني، براي آغاز مرحله سوم آزمايشات باليني آن خبر داد.
ميخائيل موراشکو، وزير بهداشت روسيه شب گذشت، پنجشنبه در يک مصاحبه تلويزيوني اعلام کرد که سه واکسن ديگر عليه ويروس کرونا در اين در حال به ثبت رسيدن است.

موراشکو توضيح داد: «سه واکسن ديگر هم اکنون در حال به ثبت رسيدن هستند. اين واکسن‌ها نتيجه تحقيقات ميهني و خارجي است که البته توليد آنها در روسيه انجام خواهد بود.»

لازم به يادآوري است، نخستين واکسن جهان عليه ويروس کرونا در تاريخ ۱۱ آگوست (۲۱ مرداد) در روسيه به ثبت رسيد. اين واکسن، مشابه نخستين ماهواره مصنوعي که در سال ۱۹۵۷ به فضا فرستاد شد، "اسپوتنيک-۵" نامگذاري شده است.


وزير بهداشت در عين حال گفت: «روسيه با توليد واکسن، "سلاحي ارزشمند" براي مبارزه با عفونت کوويد-۱۹ بدست آورده است. و اکنون گردش همگاني اين دارو در حال شروع شدن است و آزمايشات باليني مرحله سوم، از جمله در برخي کلينک‌هاي مسکو آغاز شده است.

ميخائيل موراشکو يادآور شد که توزيع واکسن "اسپوتنيک-۵" به موسسات پزشکي به عنوان بخشي از مرحله سوم آزمايشات و تحقيقات پس از ثبت دارويي آغاز شده و تقريبا ۴۰ هزار نفر در اين آزمايشات شرکت خواهند کرد.

ضمن اينکه، روز پنج شنبه مرکز تحقيقات دولتي ويروس شناسي و بيوتکنولوژي "وکتور" روسيه نيز مجوز انجام آزمايشات باليني واکسن توليد شده خود عليه ويروس کرونا را دريافت کرد. دور دوم آزمايشات اين واکسن از تاريخ ۱۷ آگوست (۲۷ مرداد ماه) آغاز شد.

پيش از اين، "تاتيانا گاليکووا" معاون نخست وزير روسيه از آمادگي ۲۷ کشور براي خريد واکسن روسي "اسپوتنيک-۵" عليه ويروس کرونا خبر داد. به گفته وي، سه سايت صنعتي اين کشور براي توليد انبوه اين واکسن انتخاب شده‌اند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar