نماد آخرین خبر

اتحاد دو غول داروسازی جهان برای تولید ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
اتحاد دو غول داروسازی جهان برای تولید ۲ میلیارد دوز واکسن کرونا

باشگاه خبرنگاران/ پس از ظهور ويروس کرونا از شهر ووهان چين، هم اينک تقريباً تمامي کشور‌هاي جهان با شدت‌هاي مختلف درگير اين ويروس شده اند. از اين ميان، آمريکا با بيش از ۶ ميليون و ۶۶۰ هزار مبتلا در رده نخست و هند با ۵ ميليون و ۱۲۰ هزار مبتلا در رده دوم کشور‌هاي جهان از جنبه شيوع بيماري کرونا قرار دارند. پس از استيصال و ناتواني واشنگتن و دهلي نو در مديريت و کنترل بيمار، حال دو غول داروسازي آمريکايي و هندي همگام اعلام کردند براي توليد واکسن کوويد ۱۹ با يکديگر همکاري خواهند کرد.

بر اين اساس، شرکت نوواکس، غول داروسازي آمريکا و شرکت سروم هند، بزرگترين توليد کننده واکسن جهان اعلام کردند در برنامه‌اي مشترک اقدام به توليد ۲ ميليارد واکسن کرونا در جهان خواهند کرد. پيش‌تر در ماه اوت ميلادي اين دو شرکت داروسازي اعلام کردند يک ميليارد دوز از واکسن کرونا را توليد خواهند کرد. حال دو طرف به دليل افزايش تقاضا و تشديد بحران کرونا توافق کردند دو ميليارد دوز از واکسن کوويد ۱۹ را به صورت مشترک توليد کنند.

در بيانيه اين دو غول داروسازي جهان آمده است: شرکت سروم هند قرار است پادتن‌هاي واکسن شرکت نوواکس را به صورت گسترده در خاک هند توليد کند. با اين کار تا سال ۲۰۲۱ ميلادي ظرفيت توليد واکسن اين شرکت دو برابر خواهد شد و بيش از ۲ ميليارد دوز از آن به بازار عرضه مي‌شود.

شرکت نوواکس در کنار شرکت مدرنا، دو غول داروسازي آمريکا هستند که در مرحله پاياني آزمايش واکسن کرونا قرار دارند. مهندسان ژنتيک شرکت نوواکس در حال توسعه اين واکسن هستند. تحقيقات اين شرکت در محيط آزمايشگاهي منجر به پاسخ ايمني و مقاومت در موش‌ها و ميمون‌ها شده است.

شرکت نوواکس مرحله سوم آزمايش کروناي خود را به صورت گسترده از ماه اکتبر آغاز خواهد کرد. به دليل استاندارد‌هاي بالاي اين شرکت دارويي در آزمايش‌هاي خود، آمريکا ۱۰۰ ميليون دوز و بريتانيا ۶۰ ميليون دوز از اين واکسن را براي سه ماه نخست سال ۲۰۲۱ ميلادي سفارش داده اند. اين شرکت وعده داده است در صورت موفقيت آميز بودن آزمايشات مرحله سوم، ۱۰۰ ميليون دوز واکسن سفارش داده شده از سوي دولت آمريکا را در ماه ژانويه (نخستين ماه ميلادي) به اين کشور تحويل دهد.

دولت‌هاي آلمان، انگليس و آمريکا اميدوارند بتوانند از اوايل سال ۲۰۲۱ ميلادي واکسيناسيون عمومي در مقابل کوويد ۱۹ را آغاز کنند. با اين حال، دولت فدرال آمريکا نيز به مقامات محلي (ايالتي) اعلام کرده است خود را براي توزيع واکسن کرونا در ماه نوامبر سال جاري ميلادي آماده کنند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره