نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
علم و تکنولوژی

احتمال ابتلا به آلرژی در متولدین کدام فصل بیشتر است؟

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
احتمال ابتلا به آلرژی در متولدین کدام فصل بیشتر است؟

باشگاه خبرنگاران/ دانشمندان در تحقيقات اخير خود دريافتند کودکاني که در فصل پاييز به دنيا مي‌آيند بيشتر مستعد بيماري‌هايي مانند آسم و تب يونجه هستند.

به گفته محققان، انگليس بيشترين تعداد بيماران آلرژيک را دارد و بيش از ۲۰ درصد جمعيت اين کشور حداقل يک نوع آلرژي را دارند.

جسيکا هوي يکي از محققان سلامت در آمريکا گفت: با بررسي همه کودکاني که به کلينيک ما مراجعه مي‌کردند متوجه شديم افرادي که متولد فصل پاييز هستند بيشتر از سايرين به بيماري‌هاي آلرژيک مبتلا مي‌شوند.

او افزود: در حال حاضر به دنبال يافتن علت اين اتفاق هستيم که امکان دارد به دليل وجود باکتري روي پوست کودکان باشد. دانشمندان معتقدند، بيشترين آلرژي‌ها از زمان نوزادي شروع مي‌شود.

مواد حساسيت زا از طريق پوست خشک يا ترک خورده عبور مي‌کنند و باعث ايجاد واکنش‌هاي زنجيره‌اي آلرژيک مي‌شوند.

طبق بررسي‌ها از هر ۵ کودک در انگليس يک نفر به اگزما مبتلا مي‌شود. اين عارضه باعث خشک شدن، خارش، قرمزي و ترک خوردن پوست مي‌شود. کودکاني که از اگزما رنج مي‌برند اغلب سطح بالايي از باکتري‌هاي مضر به نام استافيلوئيدها را روي پوست خود دارند که توانايي آن‌ها را در مقابله با آلرژن‌ها يا عوامل بيماري زا مختل مي‌کند.

برخي مواد خارجي که وارد بدن مي‌شوند پاسخ سيستم ايمني بدن را در پي دارند و هربار پس از ورود اين ماده خاص به بدن، فرد علائم خاصي را دارد و مي‌توان گفت فرد دچار بيماري آلرژيک شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar