گجت نيوز/اخيرا ناسا يک عکس جديد خورشيد را که توسط تجهيزات رصدخانه پويايي شناسي خورشيد ثبت شده و ستاره منظومه ما را از نمايي شگفت‌انگيز نشان مي‌دهد، به اشتراک گذاشته است.

آژانس فضايي آمريکا به تازگي يک عکس جديد خورشيد را منتشر کرده است. بر اساس اطلاعات موجود، اين تصوير خيره کننده توسط رصدخانه پويايي شناسي خورشيد (Solar Dynamics Observatory) به ثبت رسيده و برخلاف عکس‌هاي پيشين، ستاره منظومه شمسي را در تاريکي خاصي نشان مي‌دهد.

اين شيوه تصويربرداري قسمت‌هاي فعال سطح ستاره مورد نظر را به خوبي به ما نمايش داده و خورشيد را طوري که تا پيش از اين ديده نشده بود، به تصوير مي‌کشد. ناسا چند روز پيش اين تصوير را هم‌زمان با هالووين به اشتراک گذاشت و گفته شده که از دو طول موج متفاوت که براي نمايش رنگ‌هاي زرد و طلايي به کار گرفته مي‌شوند، براي ثبت اين عکس به کار گرفته شده است.

اين طول موج‌ها ۱۷۱ و ۱۹۳ آنگستروم هستند و به کار گيري آن‌ها قسمت‌هاي آتشين خورشيد را همانند تکه‌هاي درخشاني از نور طلايي نشان مي‌دهد. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ناسا، قسمت‌هاي نوراني‌تر عکس جديد خورشيد مناطقي از سطح اين ستاره را نشان مي‌دهند که نور و انرژي بيشتري را ساطع مي‌کنند. اين مناطق در نهايت نقشه‌اي از قسمت‌هاي پيچيده ميدان‌هاي مغناطيسي جرم آسماني مورد نظر را در اختيار ما قرار مي‌دهند.

عکس جديد خورشيد

آژانس فضايي ايالات متحده معمولا براي خلق چنين تصاويري از داده‌هاي گسترده و سري عکس‌هاي گوناگوني استفاده مي‌کند تا سرانجام محصولي ترکيبي را تهيه کند. اين محصول قبل از انتشار به کمک تکنيک‌هاي ويرايشي گوناگون دست‌کاري مي‌شود تا جزئيات و رنگ‌هاي مورد نياز به آن اضافه شوند.

در بعضي موارد هم رنگ‌هاي به نمايش گذاشته شده هرکدام به بخشي از داده‌هاي به کار رفته مربوط مي‌شوند و به بيننده کمک مي‌کنند تا چيزهايي که با چشم غير مسلح ديده نمي‌شوند را ببيند. در اين عکس جديد خورشيد هم از تکنيک‌هاي مورد نظر به منظور رسيدن به تصويري شگفت‌انگيز استفاده شده و کمتر پيش مي‌آيد که مخاطبان ستاره منظومه خود را از چنين نمايي تماشا کنند.

منبع :slashgear