نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
علم و تکنولوژی

یک لحظه رویایی از پیاده روی فضایی

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ايسنا/ناسا اخيرا در حساب کاربري خود در اينستاگرام ويديويي از نخستين پياده روي فضايي فضانوردان در سال ۲۰۲۱ منتشر کرد.

به گزارش ايسنا، "مايکل هاپکينز"(Michael Hopkins) مهندس پرواز ماموريت "اکسپديشن-۶۴" و يکي از دو فضانوردي که هفته گذشته پياده روي فضايي انجام دادند پس از انجام اين عمليات درباره اين پياده‌روي فضايي گفت: يکي از آن رويدادهايي است که در رويا مي‌توانيد تصور کنيد.

دو فضانورد ناسا به نام‌هاي "ويکتور گلاور" و مايک هاپکينز" اولين راهپيمايي فضايي سال ۲۰۲۱ را در ۲۷ ژانويه انجام دادند و امروز دوشنبه، ۱ فوريه ۲۰۲۱، دومين پياده روي فضايي سال ۲۰۲۱ را انجام مي‌دهند.

دومين پياده‌روي فضايي براي اتمام ماژول کلمبوس آژانس فضايي اروپا(ESA) و ارتقاي دو بخش آن و آماده کردن خرپاي سمت چپ ايستگاه فضايي براي ارتقاي سيستم برق در آينده انجام مي‌شود. پس از اتمام به روزرساني‌ها در ماژول کلمبوس، هاپکينز و گلاور قلاب ثابت آويزان(grapple fixture bracket) را که در سمت چپ خرپا قرار دارد را براي آماده سازي سيستم برق در آينده، خواهند برداشت.

ناسا در اين باره نوشت: ساعت‌هاي خود را تنظيم کنيد. ساعت ۷ صبح به وقت منطقه زماني شرقي(۱۵:۳۰ به وقت تهران) هاپکينز و گلاور از ايستگاه فضايي بين‌المللي خارج خواهند شد. اين پياده روي فضايي ۶.۵ ساعته در حدود ۲۵۴ مايلي بالاتر از زمين به منظور ارتقا بخش خارجي آزمايشگاه مداري انجام خواهد شد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره