برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

شناسایی سه داروی ضدویروسی موثر در مقابله با کووید ۱۹

منبع
مهر
بروزرسانی
شناسایی سه داروی ضدویروسی موثر در مقابله با کووید ۱۹

مهر/مطالعات نشان داده است سه داروي ضدويروس و ضد مالاريا متداول، در محيط آزمايشگاه در جلوگيري از تکثير کروناويروس موثر هستند.

 به نقل از ساينس ديلي، تيمي از محققان بين المللي به سرپرستي دانشگاه ايالتي کاروليناي شمالي، سه داروي ضدويروسي که در برابر ابولا و ويروس ماربورگ مؤثر بوده اند را بررسي کردند: تيلورون، کيناکرين و پيروناريدين.

«آنا پول»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: «ما به دنبال ترکيباتي بوديم که بتواند مانع ورود ويروس به سلول شود. ما ترکيب اين سه دارو را انتخاب کرديم زيرا مي‌دانيم ساير داروهاي ضدويروس که با موفقيت عليه ابولا عمل مي‌کنند نيز مهارکننده‌هاي مؤثري عليه کروناويروس هستند.»

اين ترکيبات در محيط آزمايشگاه عليه کروناويروس و همچنين در برابر ويروس سرماخوردگي (HCoV ۲۲۹E) و ويروس هپاتيت (MHV) آزمايش شدند. محققان از رده‌هاي سلولي متنوعي استفاده کردند که اهداف بالقوه اي را براي عفونت کوويد ۱۹ در بدن انسان نشان مي‌دهد. آنها سلول‌ها را به ويروس‌هاي مختلف آلوده کردند و سپس بررسي کردند که اين ترکيبات چقدر مانع از تکثير ويروس در سلول مي‌شوند.

محققان متوجه شدند هر سه ترکيب مشابه داروي رميدسوير است که در حال حاضر براي درمان کوويد ۱۹ استفاده مي‌شود.

پول در ادامه مي‌افزايد: «يکي از يافته‌هاي جالب اينجاست که اين ترکيبات فقط از اتصال بالقوه ويروس به سلول جلوگيري نمي‌کنند، بلکه ممکن است فعاليت ويروسي را نيز مهار کنند زيرا اين ترکيبات بر روي ليزوزوم ها عمل مي‌کنند. ليزوزوم ها که براي عملکرد طبيعي سلول مهم هستند، توسط ويروس براي ورود و خروج از سلول ربوده مي‌شوند. بنابراين اگر اين مکانيسم بهم بخورد نمي‌تواند سلول‌هاي ديگر را آلوده کند.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar