نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

ربات «سوفیا» صاحب یک خواهر جدید شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
ربات «سوفیا» صاحب یک خواهر جدید شد

ايسنا/"سوفيا"(Sophia) ربات انسان نمايي است که توسط شرکت هنگ‌کنگي "هانسون رباتيک" طراحي و توسعه يافته‌ و براي ظاهر و رفتار انسان مانندش مشهور شده است. اخيرا در حساب کاربري اين ربات در توييتر اعلام شد که اين ربات حال يک خواهر به نام "جويس" (JOYCE) دارد.
۱۴ فوريه سال ۲۰۱۶ شرکت هنگ‌کنگي "هانسون رباتيک" ربات سوفيا را فعال کرد و حال اين ربات پيشرفته به قدري شهرت پيدا کرده است که هانسون رباتيک براي او به طور جداگانه حساب‌هاي کاربري در شبکه‌هاي اجتماعي ساخته که اين موضوع شهرت سوفيا را دو چندان کرده است. اخيرا در حساب کاربري اين ربات در توييتر خبري با اين مضمون اعلام شد: از اينکه يک خواهر جديد دارم بسيار هيجان زده‌ام. جويس، به خانواده هانسون رباتيک خوش آمدي. شرکت هانسون رباتيک اخيرا با شرکتي به نام " ايمرويژن"(Immervision) همکاري و اعلام کرده‌ که ربات سوفيا به زودي يک خواهر به نام "جويس" خواهد داشت.
چندي پيش شرکت" ايمرويژن" از اولين ربات انسان نماي مجهز به ديد هوشمند به نام"جويس" که توسط "انجمن بينايي رايانه‌اي"(Computer Vision Community) توسعه يافته بود، رونمايي کرد.

اخيرا نيز هانسون رباتيک با اين شرکت همکاري کرده است. هانسون رباتيک از تخصص خود که از سوفيا جمع آوري شده است براي ايجاد يک بدن پيشرفته انسان نما براي جويس استفاده خواهد کرد. اين بدن به قشر ديداري مبتني بر ابزار" panomorphEYE" شرکت ايمرويژن مجهز خواهد شد که اين ابزار داراي سه دوربين پانومورف با لنز سوپر وايد است. سوفيا نيز به روز رساني و به همين قشر ديداري مجهز خواهد شد.

"ديويد هانسون" مدير عامل شرکت هانسون رباتيک گفت: ما از همکاري با ايمرويژن در پروژه جويس بسيار هيجان زده هستيم. من معتقدم که استفاده از بينايي قوي رايانه‌اي مانند بينايي رايانه‌اي محصولات ايمرويژن در بدن ربات‌هايي مانند سوفيا و خواهر کوچکش جويس، جهش‌هاي بزرگي در حوزه هوش مصنوعي و رباتيک ايجاد خواهند کرد.
"پاسکال نيني"(Pascale Nini) مديرعامل شرکت ايمرويژن گفت: فناوري ايجاد شده و به کار رفته در سوفيا واقعاً نشانه پيشرفته بودن هانسون رباتيک است.

 ربات سوفيا داراي هوش مصنوعي، قدرت پردازش داده‌هاي تصويري و سيستم تشخيص چهره‌ است. او همچنين قادر به تقليد و حالات چهره حرکات انسان، پاسخ دادن به برخي پرسش‌ها و مکالمات ساده درباره موضوعات از پيش تعيين شده‌ است. سوفيا، يک ربات است که داراي شباهت ظاهري بي‌نظير به انسان است. اين ربات داراي توانايي‌هاي پيچيده بسياري است و حتي قادر به ابراز احساسات پيچيده انساني نيز مي‌باشد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar