نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
علم و تکنولوژی

چرا باید روزانه قهوه نوشید؟

منبع
مجله ايلياد
بروزرسانی
چرا باید روزانه قهوه نوشید؟

مجله ايلياد/ در سه مطالعه‌ي جامع با عنوان‌هاي «FHS»، «CHS» و «ARIC»، محققين دريافته‌اند که مصرف بيشتر قهوه‌ ارتباط مستقيمي با کاهش خطر بروز سکته‌ي قلبي دارد.

دکتر «ديويد کائو» از دانشگاه کلرادو، مي‌گويد: «کشيدن سيگار، سالمندي و بالا بودن فشار خون از شناخته شده‌ترين عوامل خطر در بروز بيماري‌هاي قلبي هستند، ولي هنوز هم عوامل ناشناخته‌اي وجود دارند که در بروز بيماري‌هاي قلبي موثر هستند. خطرات و مزاياي قهوه موضوعي است که به علت افزايش مصرف اين نوشيدني در سطح جهان از اهميت بالايي برخوردار است و هر روز مطالعات بيشتري در مورد آن انجام مي‌شود.»

پروفسور «ليندا ون‌هورن» از دانشکده‌ي فينبرگ دانشگاه شمال‌غربي، مي‌گويد: «مطالعاتي که در اين زمينه انجام شده‌ است و به نتيجه‌ي مطلوب رسيده‌اند بسيار محدود هستند، زيرا ارزيابي کلي رژيم غذايي افراد و همچنين روش‌هاي تحليلي مورد استفاده داراي خطا هستند.»

محققين از يادگيري ماشين براي بررسي داده هاي مطالعه‌ي FHS به‌عنوان داده‌هاي مرجع استفاده کرده‌اند و نتايج آن‌را با دو مطالعه‌ي ديگر مقايسه کرده‌اند و به اين ترتيب به يافته‌هاي جالب توجهي دست يافته‌اند.

در هر کدام از مطالعات اطلاعات مربوط به بيش از ۲۱،۰۰۰ بيمار به مدت ۱۰ سال جمع‌آوري شده است. محققين براي ارزيابي تاثير مصرف قهوه، افراد را به ۴ دسته تقسيم کرده‌اند؛ افرادي که قهوه مصرف نمي‌کنند، افرادي که يک فنجان قهوه در روز مي‌نوشند، افرادي که دو فنجان قهوه مي‌نوشند و افرادي که سه فنجان و بيشتر قهوه در روز مي‌نوشند.
 
محققين دريافته‌اند که در هر سه گروه افرادي که قهوه مصرف مي‌کنند، در بلند مدت خطر بروز بيماري‌هاي قلبي کمتري داشته‌اند. در دو مطالعه محققين دريافته‌اند که نوشيدن يک فنجان قهوه در روز بين ۵ تا ۱۲ درصد خطر بروز بيماري‌هاي قلبي را کمتر مي‌کند. در مطالعه‌ي سوم محققين دريافته‌اند که مصرف بيش از دو فنجان قهوه در روز باعث کمتر شدن ۳۰ درصدي احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي مي‌شود.

دکتر کائو مي‌گويد: «ارتباط بين مصرف قهوه و کم شدن احتمال بروز بيماري‌هاي قلبي ما را شگفت زده کرد. معمولاً در بين عوام اين تصور وجود دارد که قهوه و کافئين داراي اثرات بدي بر روي سلامت قلب هستند، زيرا مردم فکر مي‌کنند که اين خوراکي‌ها باعث افزايش فشار خون مي‌شوند. به هر حال مطالعات جديد نشان داده‌اند که تصور عمومي در مورد مصرف قهوه اشتباه است. البته هنوز شواهد به اندازه‌اي نيست که بتوان مصرف بيشتر قهوه را پيشنهاد کرد. در واقع شواهد در مورد ارتباط مصرف قهوه و بروز کمتر بيماري‌هاي قلبي به قدرت تاثير کشيدن سيگار و کاهش وزن و ورزش کردن نيست.»

نتايج اين مطالعات در مجله‌ي Circulation: Heart Failure منتشر شده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره