نماد آخرین خبر

“ویرجین گلکتیک” از فضاپیمای جدیدش رونمایی کرد

منبع
بيگ بنگ
بروزرسانی

بيگ بنگ/ شرکت آمريکايي ويرجين گلکتيک که بخشي از گروه ويرجين ريچارد برانسون را تشکيل مي‌دهد، از سفينه فضايي جديد VSS Imagine خود رونمايي کرد.
اين اولين نماينده سفينه فضايي اسپيس شيپ III نسل جديد است. ويرجين گلکتيک قصد دارد با اين فضاپيما به گردشگري فضايي دست يابد و هدفش ۴۰۰ پرواز زيرمداري در سال است. اين فضاپيماي با يک هواپيما به نام SpaceShipTwo به ارتفاع 15 کيلومتري مي‌رسد و سپس با روشن کردن موتور خود از آن جدا شده و با ارتفاع گرفتن پرواز زير مداري را تجربه خواهد کرد.

 صنعت گردشگري فضايي يک گام رو به جلو برداشت و انتظار مي‌رود، گردشگران براي نخستين‎بار در اواسط سال جاري ميلادي به آسمان بروند. پرواز آزمايشي اين فضاپيما در تابستان(ماه مي 2021) برنامه‌ريزي شده است.

به عنوان اولين سفينه فضايي نسل سوم ناوگان ويرجين گالکتيک، کل بدنه VSS Imagine با يک ماده آينه‌مانند جديد پوشانده شده که براي انعکاس محيط اطراف زماني که سفينه در حال عبور است، طراحي شده، اما ويرجين گالکتيک مي‌گويد اين کار براي حفاظت در مقابل حرارت ايجاد شده انجام گرفته است.


به نظر نمي‌رسد فاصله زيادي با طراحي‌هاي قبلي سفينه فضايي اين شرکت داشته باشد. اين وسيله نقليه فضايي نيز توسط سفينه مادر به هوا منتقل مي‌شود و در ارتفاع بسيار بالا رها مي‌شود. اما اين شرکت مي‌گويد، به لطف يک طراحي ماژولار جديد، نگهداري از آن آسان‌تر خواهد بود و اين سفينه مي‌تواند با سرعت بيشتري پرواز کند.

 “ريچارد برانسون”، موسس  شرکت ويرجين گلکتيک مي‌گويد: «سفينه‌هاي فضايي ويرجين گالکتيک به‌طور خاص براي اين ساخته شده‌اند تا چشم‌انداز جديدي را به هزاران نفر که به‌زودي مي‌توانند شگفتي فضا را تجربه کنند، ارائه دهند. اميد ما اين است که همه کساني که به فضا سفر مي‌کنند با ديدگاه‌ها و ايده‌هاي جديد که تغييرات مثبتي را در سياره ما ايجاد مي‌کند، بازگردند.»

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره