نماد آخرین خبر

نگرانی از شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط جت جنگنده!

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نگرانی از شبیه‌سازی بیش از حد واقعی سقوط جت جنگنده!

ايسنا/ شبيه‌سازي بيش از حد واقعي سقوط يک جت جنگنده در آمريکا باعث نگراني شده و نيروي هوايي ارتش آمريکا در اين باره توضيحاتي ارائه داد.
 به نقل از آي‌اي، در تاريخ ۲۲ مه ۲۰۲۱، قطع شدن ارتباطات راديويي و رهگيري يک هواپيماي جنگنده خبرساز شد و نيازي به گفتن نيست که همه کساني که از اين موضوع مطلع شدند، نگران و مضطرب شدند.

داستان از اين قرار بود که دو هواپيماي جنگنده در حال تمرين و انجام مانور بودند و طي اين تمرين خبر از برخورد در هوا دادند. يک جنگنده گزارش داد که با هواپيماي راهبر پروازي خود برخورد کرده و در حال سقوط به سمت غرب است.

مکالمات راديويي بيشتري که توسط رسانه‌ها بدست آمد، حاکي از اين بود که جنگنده موسوم به "وايپر ۱۲" با هواپيماي راهبر پروازي خود در هوا برخورد کرده و مجبور به فرود اضطراري شده است. همچنين خلبان جنگنده ديگر مجبور به اجکت کردن و بيرون آمدن از هواپيما شده است.

با اين حال سرگرد "مارک گراف" سخنگوي امور تمرين نيروي هوايي در بيانيه‌اي اعلام کرد که که هيچ سقوط و تصادفي رخ نداده است و اين مکالمات راديويي متعلق به يک تمرين بسيار واقع گرايانه است که در آن برخورد دو هواپيماي جنگنده شبيه‌سازي شده است.

اين تمرين همچنين شبيه‌سازي واکنش سريع تيم‌هاي عملياتي را شامل مي‌شد. اما سردرگمي و ترس ناشي از اين واقعيت بود که هيچ اعلاني مبني بر انجام اين تمرين و مانور انجام نشده بود.

در نهايت خوشبختانه معلوم شد که هيچ جاي نگراني در اين مورد وجود ندارد. با اين حال، تمرينات نظامي گاهي اوقات مي‌توانند بدترين حالت را داشته باشند، همانطور که در حادثه غرق شدن زيردريايي اندونزي در ماه گذشته شاهد آن بوديم. ماه گذشته يک زيردريايي متعلق به اندونزي که در حال انجام يک تمرين نظامي بود، ابتدا گم شد و بعد از چند روز جستجو مشخص شد که در اعماق دريا غرق شده و همه ۵۳ خدمه آن جان باخته‌اند.

البته اين حادثه يک استثناء بود، چرا که تمرينات نظامي، به ويژه تمريناتي که شامل هواپيماهاي جنگنده است، به خوبي برنامه‌ريزي شده و اجرا مي‌شوند.

البته نبايد از اين واقعيت چشم پوشي کرد که حوادث مربوط به هواپيماهاي نظامي گاهي اتفاق مي‌افتند و در برخي موارد منجر به کشته شدن خلبانان شده‌اند.

همچنين بايد توجه داشت که يک خلبان از اجکت کردن و بيرون آمدن فوري خلبان از جت جنگنده تا حد ممکن بايد خودداري کند، چرا که اين فرآيند، خلبانان را در معرض خطر جدي آسيب ديدگي مانند آسيب جدي به هر دو شانه و احتمالاً شکستن استخوان‌هاي شانه قرار مي‌دهد. علاوه بر اين، پاها يا دست‌ها در صورت کامل جمع نشدن مي‌تواند به قسمت کابين خلبان برخورد کرده و فوراً قطع شود!

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره