نماد آخرین خبر

نانوسامانه‌ای برای حذف عوامل بیماری‌زا از محیط

منبع
ايسنا
بروزرسانی
نانوسامانه‌ای برای حذف عوامل بیماری‌زا از محیط

ايسنا/ يکي از شرکتهاي فناور سامانه تصفيه هوا توليد و به بازار عرضه کرده است که در آن از فناوري‌ نانو براي بهبود کيفيت هوا استفاده مي‌شود.
 با شيوع ويروس کرونا، موضوع کيفيت هواي تنفسي اهميت بيشتري در سطح جامعه پيدا کرده و بسياري از مردم به دنبال بهبود کيفيت هواي تنفسي در فضاهاي داخلي ساختمان هستند. بسياري از دستگاه‌هاي تصفيه هوا نمي‌توانند ذرات بسيار کوچک را از بين ببرند، در حالي‌که بخشي از عوامل‌ بيماري‌زا داراي ابعاد کمتر از يک ميکرون هستند.

از سامانه تصفيه هواي توليدشده توسط يکي از شرکت‌هاي فناور مي‌توان براي تصفيه هواي فضاي داخل خانه استفاده کرد. در اين دستگاه‌ها با استفاده از اشعه فرابنفش، اثرات ضدباکتري ايجاد مي‌شود؛ مشابه اکسيداسيون و  يونيزاسيوني که در حين فرآيند طبيعي تابش نور خورشيد به وجود مي‌آيد. اين ويژگي يونيزاسيون با واکنش‌هاي فوتوکاتاليستي عناصر موجود در اين سامانه ترکيب شده است تا اثربخشي کل سيستم ارتقاء پيدا کند. اين دستگاه‌ها اکسيدکننده‌هاي سازگار با محيط زيست را براي از بين بردن آلودگي‌هاي موجود در هوا و روي سطوح استفاده مي‌کنند.

سامانه تصفيه‌ هواي توليدشده کنترل مداوم ذرات ريز معلق در هوا، باکتري‌هاي موجود در هوا، VOCها و عوامل بيماري‌زا را بصورت ايمن و اقتصادي انجام مي‌دهد.

يکي از مزيت‌هاي اين فناوري آن است که نيازي به تعويض فيلتر ندارد و از مواد شيميايي پاک‌کننده بي نياز است. همچنين مصرف انرژي اين سامانه کم بوده و هزينه‌هاي نگهداري آن نيز پايين است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط اين شرکت، اين سامانه قادر به حذف ذرات کمتر از ۰٫۳ ميکرون بوده و مي‌تواند بيش از ۹۹ درصد از عوامل بيماري‌زا و ترکيبات آلي فرار را از بين ببرد.

به نقل از ستاد نانو، اين سامانه تصفيه علاوه بر فضاي داخلي منازل، در صنايع غذايي و کشاورزي، هتل‌ها و مراکز تفريحي، ساختمان‌هاي تجاري و حتي شرکت‌هاي حمل و نقل نظير اتوبوس‌ها نيز قابل استفاده است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره